Archiv zadání a řešení úloh pro 6.A v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
12. Řešení úloh pro 6.A od 10.6. do 17.6.2020
Český jazyk
Mluvnice
téma: Rozbor stavby slova
Přečti si PL – Rozbor stavby slova.
Úkoly vypracuj do ŠS.
Literatura
téma: Maléry a patálie
V čítance si přečti ukázku: Karel Poláček – Bylo nás pět.
Zamysli se nad ukázkou (děj, postavy, prostředí).
Sloh
téma: Jazykové prostředky vypravování
Přečti si v učebnici tabulku na str. 130. Opiš ji do sešitu.
Dějepis
Přečti si v učebnici str. 122 – 128.
Matematika
viz příloha
Anglický jazyk
1) Zapsat slovíčka 4D (PS str. 83)
2) Přečíst gramatiku PS str. 76/ 4.5, 4.6
3) Přečíst text str. 50, k obrázkům a – h přiřaď čísla odpovídajících instrukcí (odpovědi pošli na mail partlova@zsporicins.cz např. a1)
4) PS str. 40 – 41
5) Dobrovolná práce:
PS str. 83/ ústně projít slovní zásobu Culture a English Across the Curriculum (konec stránky)
Přečíst učebnice str. 52, 53
Vypracovaná cvičení můžete vložit ke kontrole na skolavpyzamu.cz, kdo jste se přihlásil, a máte zájem o kontrolu.
Fyzika
Pustit si následující videa a porovnat (případně doplnit) s výpisky:
https://www.youtube.com/watch?v=B1C87Ro0L8Y&list=PL2xAPIonKWuqpOof5I6wm7IFSG2OrO0N7&index=4&thttps://www.youtube.com/watch?v=J_YINuMhUKU&list=PL2xAPIonKWuqpOof5I6wm7IFSG2OrO0N7&index=3&t
Do sešitu si odpovědět na otázky z učebnice:
str. 120 - 2a, 4
str. 122 - 2, 3, 4
str. 127 - O1, 2, 3 + ■3, 4
Na tomto odkazu si můžete prohlédnout své referáty: https://drive.google.com/drive/folders/1ZBpnSy1istYGeIXpoGK0-bA3Em8TrTdy?usp=sharing
Přírodopis
Vyplnit přiložený pracovní list o hmyzu. Tentokrát je trochu delší, protože hmyzu je hodně, takže i cvičení je hodně. Ale je to poslední věc co po vás budu chtít a dám vám na to ty zbývající dva týdny. Také bych ale chtěl, abyste se u toho nad něčím zamysleli:
Hmyz je sice nejpočetnější a nejúspěšnější skupina živočichů, ovšem zdá se, že jeho početnost ubývá a že některé druhy čeká vymření. Popřemýšlejte o tom:
1) Proč? Co by mohlo způsobovat úbytek hmyzu a zda vůbec může všechen hmyz z planety vymizet?
2) Jak mu můžeme pomoci (nejen odborníci, ale všichni lidé včetně vás)?
3) A hlavně jaký je jeho význam v přírodě a pro nás? Mohlo by vymizení hmyzu něco znamenat pro člověka?
Pro inspiraci k přemýšlení posílám následující videa:
https://youtu.be/IV08IWAG3y8?list=PLGJQS0h-wqLQVwukFntKG2JYXsIyRMzdR&t=670
Videa jsou náročnější a jsou pro zajímavost, nejsou součástí povinného učiva.
Na tomto odkazu si můžete prohlédnout své referáty: https://drive.google.com/drive/folders/1ZBpnSy1istYGeIXpoGK0-bA3Em8TrTdy?usp=sharing
A jinak Velká výstava bezobratlých o které jsem vám už psal, je letos nakonec online: https://www.prirodovedci.cz/kalendar-akci/velka-vystava-bezobratlych-bude-online
Zeměpis
Počasí
Přečtěte a vypište si s. 38 - 42.
Atmosférický tlak
https://edu.ceskatelevize.cz/tlak-vzduchu-5e4425012773dc4ee413a034
Napište jako celé věty doplňovací cvičení na s. 39.
Vítr
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10096889904-skoro-jasno/206562230510003-vitr
Přírodní katastrofy způsobené počasím
https://edu.ceskatelevize.cz/prirodni-katastrofy-zpusobene-pocasim-5e441a1df2ae77328d0a68be
Napište jako celé věty krátké doplňovací cvičení na s. 42.
Výchova k občanství
Ekologický způsob života:
přečíst strany 60 - 61