Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou
Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou

27.10. - 29.10. podzimní prázdniny

 

Archiv zadání a řešení úloh pro 6.A v jednotlivých týdnech

  • 1 - 18.3. - 25.3.2020
  • 8 - 13.5. - 20.5.2020
  • 2 - 25.3. - 1.4.2020
  • 9 - 20.5. - 27.5.2020
  • 3 - 1.4. - 8.4.2020
  • 10 - 27.5. - 3.6.2020
  • 4 - 14.4. - 22.4.2020
  • 11 - 3.6. - 10.6.2020
  • 5 - 22.4. - 29.4.2020
  • 12 - 10.6. - 17.6.2020
  • 6 - 29.4. - 6.5.2020
  • 13 - 17.6. - 24.6.2020
  • 7 - 6.5. - 13.5.2020
 

6

6. Řešení úloh pro 6.A od 29.4. do 6.5.2020

 


 

Český jazyk

Mluvnice

Zkontroluj si řešení zadaných úkolů.

téma: Zvuková stránka slova

Vypracuj PL: Zvuková stránka slova.

Literární výchova + Sloh

téma: Bajka

Zopakuj si znaky bajky.

Napiš do sešitu na literaturu bajku, ve které bude vystupovat bílá a černá ovečka. Mohou v ní vystupovat i další postavy/zvířata. Z bajky bude plynout poučení: nezáleží na tom, jakou máš barvu, ale záleží na tom, jaký jsi/jak se chováš k ostatním. Poučení nemusí být součástí bajky, ale musí vyplynout z toho, co se v bajce odehraje.

Nezapomeň na to, že bajka je krátký příběh, v němž zvířata/věci jednají a myslí jako lidé

 


Dějepis

téma: ŘÍMSKÉ VÝBOJE V ZÁPADNÍM STŘEDOMOŘÍ

dílčí části: Ovládnutí Itálie – str. 106 – 107; Punské války – str. 107 – 109; Ovládnutí Makedonie a Řecka – str. 109

Přečti si v učebnici str. 106 – 109.

Do sešitu si napiš nadpis ŘÍMSKÉ VÝBOJE V ZÁPADNÍM STŘEDOMOŘÍ.

Pod nadpis napiš učebnice str. 106-109.

 


Matematika

Milí šesťáci,

tentokrát jsem připravila trochu geometrie, tak na to koukněte a kdo nebude vědět, co má dělat, stačí nalistovat v sešitě, jsou to téměř totožné úlohy, které jsme společně procvičovali. Ostatní je opět procvičování - i některá zadání máte z přijímacích zkoušek - měli byste to bez obtíží zvládnout. Nezapomínejte psát datum a podtrhávat. Vždy si příklad opište do sešitu a vypočítejte. Mějte se fajn a těším se, až se společně sejdeme ve třídě a budeme pracovat spolu.

 


Anglický jazyk

1)     Zkontrolujte si úkoly z minulého týdne (opravte si chyby).

2)     Zapište si dalších 10 nepravidelných sloves (od „to ring“ k „to sit“)

3)     PS str. 75 – 76 / 4.1, 4.2 přečtěte si tyto dva odstavce.
Pomůcka: u nepočitatelných podstatných jmen musíme udat množství, pokud chceme
vědět, kolik toho máme.
Např. bochník chleba, hodně rýže, …

4)     PS  str. 35/ celá (poslech cvičení 4 je na CD)

5)     Doporučuji procvičování na online practice Unit 4 Food – Grammar 1, 2.

Vypracovaná cvičení můžete vložit ke kontrole na skolavpyzamu.cz, kdo jste se přihlásil, a máte zájem o kontrolu.

 


Fyzika

S využitím textu z minula, učebnice, encyklopedie, či internetu zkusit následující online cvičení:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2977  

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2979 

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2980 

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2978

+ učebnice str. 51, cv. 4., str. 63, cv. 7, 8 

 


Přírodopis

S využitím výpisků, učebnice, encyklopedie, či internetu vyplnit přiložený pracovní list. Nemusíte tisknout, stačí do sešitu číslo úlohy a odpověď.

 


Zeměpis

Tvary zemského povrchu

Výšková členitost

Přečtěte a vypište si článek na s. 25-27.

Cvičení do sešitu:
 

  • Zjistěte nadmořskou výšku domu, ve kterém bydlíte. 
    Nadmořskou výšku vyčtěte např. na:
    • Základní mapě České republiky (https://geoportal.cuzk.cz/mapycuzk/, vyberte Základní mapy v menu vlevo) - pomocí vrstevnic a kót. (vrstevnice - hnědé čáry spojující místa se stejnou nadmořskou výškou, rozdíl ve výšce mezi dvěma vrstevnicemi na Základní mapě je 2 m, kóty - body s údajem o nadmořské výšce).
      nebo:
    • otevřete Google Earth a kurzorem ukažte na váš dům -> vpravo dole můžete přečíst souřadnice a přibližnou nadmořskou výšku
       
  • Žijete v nížině nebo na vysočině? (rozhodněte podle nadmořské výšky vašeho domu a definice v učebnici)
     
  • Najděte nejvyšší a nejnižší místo blízko vašeho bydliště (v okruhu několika km od vašeho domu)
  • Jaký je rozdíl v nadmořské výšce mezi nimi? Na základě tohoto rozdílu rozhodněte, v jakém typu krajiny žijete - vycházejte z definic krajin v učebnici - rozhodujete podle velikosti výškového rozdílu (=výškové členitosti).
     
  • Vypracujte dva mapové úkoly na s. 25 dole (pokud nemáte atlas, použijte školní atlas na adrese: https://atlas.mapy.cz/ (když v menu Nástroje vlevo dole vyberete možnost Zobrazení souřadnic, tak kurzorem zjistíte souřadnice daného místa) nebo jakoukoliv jinou papírovou nebo počítačovou mapu)
  •  

 

ČVZ

Podívej se na video o stresu:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=R3qXrshdeKo&feature=emb_title

 


Výchova k občanství

Žiji v kraji

  • přečíst strany 48 - 49, udělat zápis do sešitu
  • + udělat prezentaci anebo referát na A4:
  • vybrat si jeden z krajů naší republiky 
  • ( poslat emailem p.uč. Fremutové)

Základní škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Svátek

Dnes je 27.10.2021

Svátek má Šarlota, Zoe

Partneři