Archiv zadání a řešení úloh pro 6.B v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
3. Řešení úloh pro 6.B od 1.4. do 8.4.2020
MATEMATIKA
Nejprve si zkontrolujte úlohy z minulého týdne, případně si je opravte, resp. spočítejte znovu. Pro tentokrát jsem vám připravila ještě jeden soubor, který se jmenuje PRO RYCHLÍKY. Jsou tam o něco obtížnější úlohy ( jenom o málo ), tak pokud byste měli čas a chuť, určitě se do nich pusťte. Příští týden vám opět pošlu řešení všech úloh. Dále máte možnost pracovat online na www.umimeto.org, kde i já uvidím vaši práci ( hesla jsem poslala rodičům na email ). Procvičujte si cokoliv, co zvládnete, zkuste ale témata z druhého stupně. Moc vás zdravím a doufám, že se do školy těšíte minimálně tak, jako já :-).
viz 2 přílohy
ANGLICKÝ JAZYK a HUDEBNÍ VÝCHOVA
viz příloha
FYZIKA
Opakování ON-LINE:
https://interaktivita.etaktik.cz/
(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci – minulý týden))
ZEMĚPIS
Nová látka
Kerná činnost (s. 19)
Přečtěte a vypište si z článku o kerné činnosti. Najděte uvedené příklady kerných pohoří na mapě.
Příkladem kerné činnosti u nás je např. sráz (zlom) Krušných hor směrem do Čech, který je okrajem ukloněné kry. Směrem do Německa se pohoří snižuje pozvolna.
Podle obrázku na s. 19 si do sešitu nakreslete zjednodušené schéma kerné činnosti.
Na s. 20 je krátký článek o sopečné činnosti jakožto dalším vnitřním činiteli, který nám tvaruje zemský povrch.
Většina informací v článku je pro vás již opakováním. Jen je potřeba opravit nepřesnosti: Milešovka a podobné vrchy v Českém středohoří nejspíše nejsou vyhaslé sopky, ale spíše podzemní nahromadění magmatu (lakolity), která byla později odkryta erozí (erozi budeme probírat v další kapitole - vnější činitelé). V Českém středohoří byla skutečně sopečná činnost, ale konkrétně tyto kuželové vrchy nejspíše vyhaslé sopky nejsou. Stejně tak hora Říp. Pozůstatkem opravdové sopky jsou pravděpodobně např. Doupovské hory u Karlových Varů (s tím souvisejí horké prameny - vary, vřídlo).
Další nepřesnost v článku je informace, že Kilimandžáro je nejvyšší pevninskou sopkou. V Americe je hned několik vyšších sopek.
Zopakujte si, co to je atol, a jak vzniká (viz s. 20 uprostřed).
Na s. 20 dole je doplňovací cvičení, vypracujte ho písemně do sešitu (opakování).
Volitelný pořad ČT: (pouze v TV, není na webu)
k zániku Mínójské civilizace související se sopečnou činností:
Nová látka - Přečíst přiložený text a z tučných částí udělat výpisky. Koukat u toho na obrázky, viz nová prezentace https://drive.google.com/file/d/1JZmVWF11c9LPHHimVXWmThlcirY6sRjs/view.
Alternativa - učebnice str. 38.
Kolegové z PřFUK založili stránku kam přispívají zajímavostmi, perličkami apod. z biologie a dalších přírodních věd. Podívejte se tam https://www.facebook.com/groups/662709234478155/?fref=nf (k prohlížení není nutné mít facebookový účet), nějakou zajímavost si vyberte a napište o tom do sešitu. Neopisovat, jen pár bodů/vět o tématu a proč Vás to zaujalo.
DĚJEPIS
Číst Peloponéská válka v uč. str. 86, na téže straně opsat do seš. otázky (je jich 5) a odpovědět na ně, dále pokračovat kapitolou Makedonská nadvláda a konec samostatnosti Řecka až na str. 88.