Výpis vysvědčení za 1. pololeti v úterý 31.1., pololetní prázdniny v pátek 3.2.
Archiv zadání a řešení úloh pro 7.A v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
12. Řešení úloh pro 7.A od 10.6. do 17.6.2020
Český jazyk
Mluvnice
Zopakuj si rozvíjející větné členy: PT, PU, PK.
Znovu si pečlivě zkontroluj podle řešení již zadané úkoly na PT, PU, PK.
téma: Větné členy procvičování
Vypracuj do ŠS: VČ – procvičování
Literatura
Věnuj se vlastní četbě.
Matematika
Práce s učebnicí (2. díl)
1) Rozdělování v poměru (strana 16 a 17)
2) Procenta (strana 54 - 57)
Pročtěte si ilustrační úlohy, vypracujte cvičení, zkontrolujte si správnost podle výsledků v učebnici.
Fyzika
Práce s učebnicí
Vztlaková síla, Archimedův zákon (strana 115 - 120)
Pročtěte si text, k ověření pochopení učiva si projděte otázky a úlohy za textem nebo můžete využít i interaktivní pracovní sešit TAKTIK, který jsme používali k procvičování probraného učiva v minulých týdnech.
Anglický jazyk
1) https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/?cc=cz&selLanguage=cs
- page 44 / exercise 1 – Unit 4 - Our trip to London
- text o Londýně si ústně přelož
2) učebnice str. 45 / cvičení 2, 3a , 4a
3) workbook page 34 / exercise 1, 2, 3 (nahrávka č. 14 na CD v pracovním sešitě)
4) trénuj na www.projectonlinepractice.com – UNIT 1, 2, 3
5) procvičuj Unit 3, 2, 1 i s poslechy (audio): https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit02/?cc=cz&selLanguage=cs
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/?cc=cz&selLanguage=cs
6) opakuj si slovíčka z Unit 3A, B, C, D (PS str. 82)
- slovníčky budu ve škole kontrolovat a budeme v nich pokračovat v příštím školním roce
7) procvičování on-line na https://www.umimeto.org/uvod (procvičování on-line). Ti, kdo se ještě nezaregistrovali, kliknou na: Návštěvník vpravo nahoře a vytvoří si účet. Poté kliknou na: Jsem student
a zadají heslo třídy BD5YE.
Zeměpis
JZ Asie (Blízký východ)
Izrael a Palestina
(můžete si zapnout titulky např. anglické nebo české)
https://www.youtube.com/watch?v=1wo2TLlMhiw
Omezené zdroje vody
(můžete si zapnout titulky např. anglické nebo automatické české)
https://www.youtube.com/watch?v=_c7AuSQdvow&list=PLJ8cMiYb3G5e4MOmzf-piIWQb4INRW18g&index=9
Na následující mapě můžete vidět okraj lépe zavlažovaných polí v Turecku na hranici se Sýrií (https://earth.google.com/web/@36.92461917,39.69575949,616.42087359a,215964.8509115d,35y,-10.11612294h,26.8192693t,0r) Turecko postavilo velké přehrady na řekách Eufrat a Tigris - méně vody doteče do Sýrie a Iráku.
Klimatické změny (změny podnebí), rostoucí populace a omezené zdroje vody vyhrocují konflikty v tomto regionu.
Dalším významným zdrojem konfliktů je pokrok v politické oblasti (např. Arabské jaro) - viz také video z minulé hodiny.
Opakování: Jak se říká oblasti mezi řekami Eufrat a Tigris? V jaké zemi tato oblast dnes leží? (odpovězte)
Kurdové
https://www.youtube.com/watch?v=IxsYpUCD4M0
(u videí na youtube je možné zapnout anglické nebo automatické české titulky, někdy i standardní české titulky,
také je možné snížit rychlost přehrávání)
Kypr, Sinaj - okrajová místa JZ Asie:
Kypr - oficiálně jednotný ostrovní stát, ve skutečnosti řeckou a tureckou část ostrova odděluje demilitarizované pásmo pod správou OSN, které vede i skrz hlavní město, část ostrova je navíc pod kontrolou Británie, která zde má vojenské základny, řecká část ostrova (jižní a větší) je členským státem EU.
Sinaj - poloostrov ležící v JZ Asii, který je ale součástí Egypta, který z většiny leží v Africe.
Vypracujte cvič. 5 na s. 24 (napište vyřešené dvojice pojmů do sešitu).
Přírodopis
Opakování látky – projděte si otázky na konci textu o každé čeledi a pouze v duchu na ně odpovězte.
Břízovité 97/ 1,2, bukovité str. 98, vrbovité str. 99
Nová látka
Lilkovité v učebnici str. 96 –99. Přečtěte a zapište shrnutí na konci textů k jednotlivým čeledím. Zajímavost k bramborám: Brambory se k nám dostaly z Jižní Ameriky. Zpočátku to byly rostliny pouze pro nejbohatší lidi. Věděli, že jsou k jídlu, ale ze začátku nevěděli, jaká část. Logicky zkoušeli konzumovat plody, ale ty jsou, stejně jako celá rostlina mimo nezelených hlíz, jedovaté. Takže se řada lidí otrávila a byla i úmrtí. Ale od té doby, co se brambory rozšířily, pominuly v Evropě hladomory. Jsou totiž méně náročné na půdu i klima, než do té doby hlavně pěstované obilí. Původ jména: Brambory se do Čech dostaly z Německa. Součástí Německa je Braniborsko, podle toho se bramborám začalo říkat branibory a odtud zkomolený název brambory.
youtube 7. třída Rostliny lilkovité Petr Curko.
Miříkovité v učebnici str. 101 –103. Přečtěte a zapište shrnutí na konci textů k jednotlivým čeledím.
Zajímavost k mrkvi: Obsahuje mimo jiné karoten – provitamín důležitého vitamínu A. Ten je rozpustný v tucích, mrkev byste měli konzumovat vždy s trochou tuku, aby ho vaše tělo dokázalo využít. Takže strouhanou mrkev zakápnout olejem, pokud mrkev jíte jen tak, tak přikousnout kousek sýra…
Pro malé děti je syrová mrkev nestravitelná, vaří se jim do kašiček.
youtube 7. třída Rostliny miříkovité Petr Curko.
Dějepis
1) slovníček – str. 86 – projděte si nová slova
2) Východní a střední Evropa – Rusko, Polsko a Litva + informace na liště
- odpověz písemně do sešitu na otázky 1 – 3 na str. 84 a 85
3) on-line procvičování na https://www.umimeto.org/uvod
- kód XJA5K - Umíme fakta (dějepis)
Německý jazyk
Lekce 3 - Einheit 3 - Meine Freunde (moji kamarádi)
1) zkontroluj si (případně doplň) úkoly z předchozích týdnů
2) učebnice 39/12 b – napiš otázky do sešitu a přelož je (vynech jeden řádek na odpověď)
3) vyber si další text z lekcí 0 - 2 a trénuj plynulé čtení s porozuměním a opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 10, 17, 25 a 33 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen
4) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)
Výchova k občanství
téma: Rozpočet
Přečti si pozorně v učebnici str. 62.
Ústně odpověz/doplň:
Co je to rozpočet?
Ideální je, pokud máš každý měsíc _____ peněz, než potřebuješ.
Jaké rozlišujeme druhy rozpočtu?