Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou
Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou

Archiv zadání a řešení úloh pro 7.A v jednotlivých týdnech

  • 1 - 18.3. - 25.3.2020
  • 8 - 13.5. - 20.5.2020
  • 2 - 25.3. - 1.4.2020
  • 9 - 20.5. - 27.5.2020
  • 3 - 1.4. - 8.4.2020
  • 10 - 27.5. - 3.6.2020
  • 4 - 14.4. - 22.4.2020
  • 11 - 3.6. - 10.6.2020
  • 5 - 22.4. - 29.4.2020
  • 12 - 10.6. - 17.6.2020
  • 6 - 29.4. - 6.5.2020
  • 13 - 17.6. - 24.6.2020
  • 7 - 6.5. - 13.5.2020
 

13

13. Řešení úloh pro 7.A od 17.6. do 24.6.2020

 


Český jazyk

 

Mluvnice

téma: Doplněk

Zkontroluj si řešení: Větné členy – procvičování – řešení.

Zopakuj si větné členy.

Přečti si tabulku v učebnici na str. 79. Přepiš ji do ŠS.

Do ŠS vypracuj 80/11, 80/13a,b.

Literatura

téma: Vlastní četba

Sloh

Znovu si přečti vypravování, která jsi dosud psal/psala. Případně je uprav.

                            


                                                                                          

Matematika

 

Práce s učebnicí (2. díl)

1)      Počítání s procenty – procentová část, základ, počet procent

2)      Procenta kolem nás

(strana 61 - 71)

Pročtěte si ilustrační úlohy, vypracujte vámi vybraná cvičení, zkontrolujte si správnost podle výsledků v učebnici.

  


Fyzika

Práce s učebnicí

1)  Užití  Archimedova zákona (strana 123 - 127)

2)  Atmosférický tlak (strana 130 - 137)

Pročtěte si text, k ověření pochopení učiva si projděte otázky a úlohy za textem nebo můžete využít i interaktivní pracovní sešit TAKTIK, který jsme používali k procvičování probraného  učiva v minulých týdnech.

 


Anglický jazyk

 

1) https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/?cc=cz&selLanguage=cs

- učebnice strana 46, 47 / určitý, neurčitý člen – text, cvičení

 

2) pracovní sešit str. 36, 37 – popisujeme cestu

 

3) pracovní sešit strana 77 / 4.1, 4.2 – určitý / neurčitý člen

 

4) trénuj na www.projectonlinepractice.com – UNIT 1, 2, 3

 

5) procvičuj Unit 3, 2, 1 i s poslechy (audio):  https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit02/?cc=cz&selLanguage=cs

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/?cc=cz&selLanguage=cs

 

6) opakuj si slovíčka z Unit 1, 2, 3 až 4B (PS str. 80 - 82)

- slovníčky budu ve škole kontrolovat a budeme v nich pokračovat v příštím školním roce

  


Zeměpis

 

Kavkazsko

Ekonomickou zaostalost tohoto regionu můžeme ilustrovat pomocí míry zaměstnanosti v zemědělství:

https://data.worldbank.org/indicator/SL.AGR.EMPL.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map

Jazyky

Arménština je indoevropský jazyk s vlastním písmem.

Gruzínština patří do vlastní jazykové skupiny a má také vlastní písmo.

Ázerbájdžánština je turkický jazyk podobný turečtině (region osídlený Ázerbájdžánci přesahuje do Íránu).

Náboženství

Arménie a Gruzie mají vlastní křesťanské církve. Ázerbájdžánci jsou šíitští muslimové.

Politická situace

Část Gruzie je pod kontrolou Ruska. V Ázerbájdžánu je malé sporné území, kde žijí Arméni. Ázerbájdžán patří mezi nejméně svobodné země.

 

Jižní Asie

Přečtěte a vypište si s. 26-28.
 

S pomocí následujících mapek zjistěte, jaký je aktuální stav podílu městského obyvatelstva a lidí zaměstnaných v zemědělství v Indii:

https://ourworldindata.org/grapher/share-of-population-urban
 

https://data.worldbank.org/indicator/SL.AGR.EMPL.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map
 

Připomeňte si, co jsou to monzuny a jaký vliv mají na podnebí v jižní Asii. 

Jazyky

Indoevropské - hindština, angličtina, bengálština a další, z nichž mnohé mají vlastní písmo.  

Drávidské (na jihu Indie) - např. Tamilština (také vlastní písmo). 

Náboženství

Náboženství (hinduismus) je hlavním jednotícím prvkem Indie. Z částí Indie, kde převládá islám vznikly země Pákistán a Bangladéš. Na Srí Lance je hlavním náboženstvím buddhismus.

 

Indie je relativně demokratická a svobodná země, což souvisí s politickým systémem ovlivněným britským kolonialismem. 

 

Vypracujte cvič. 1, 2, 5 na s. 29.

 


Přírodopis


 

Opakování látky – projděte si otázky na konci textu k daným čeledím, v duchu na ně odpovězte.

Miříkovité  103/1 až 4, lilkovité 101/ 1 až 6

 

Nová látka 

Bobovité v učebnici str. 103- 106. Můžete se setkat i s názvem motýlokvěté podle typické stavby květu. Stavbu květu si nakreslete podle obrázku rozloženého květu na str.104. Další starší název je luštinaté podle typického plodu lusk. Přečtěte si text a opište shrnutí na str.106.

youtube  7. třída Rostliny bobovité Petr Curko.

 

Hvězdnicovité v učebnici str.106- 109. Nakreslete si typické květenství úbor  podle obrázku na str.107. Přečtěte si text a opište shrnutí na str.109.

youtube  7. třída Rostliny hvězdnicovité Petr Curko.

 


Dějepis

 

1) slovníček – zopakujte si slovíčka do str. 86

 

2) Jižní Evropa – Pyrenejský poloostrov - odpověz písemně do sešitu na otázky 1 – 3 na str. 87   

 


Německý jazyk

 

Lekce 3 - Einheit 3 - Meine Freunde (moji kamarádi)

1) zkontroluj si (případně doplň) úkoly z předchozích týdnů

 

2) učebnice 39/12 b – odpověz na otázky (německy, do sešitu)  - zkontrolujeme na začátku příštího školního roku

 

3) vyber si další text z lekcí 0 - 2 a trénuj plynulé čtení s porozuměním a opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 10, 17, 25 a 33 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen

 

Základní škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Svátek

Dnes je 31.5.2023

Svátek má Kamila

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Světový den bez tabáku
  • Den otvírání studánek
  • Den jáchymovských politických vězňů

Partneři