Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou
Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou

 

 

Archiv zadání a řešení úloh pro 7.A v jednotlivých týdnech

  • 1 - 18.3. - 25.3.2020
  • 8 - 13.5. - 20.5.2020
  • 2 - 25.3. - 1.4.2020
  • 9 - 20.5. - 27.5.2020
  • 3 - 1.4. - 8.4.2020
  • 10 - 27.5. - 3.6.2020
  • 4 - 14.4. - 22.4.2020
  • 11 - 3.6. - 10.6.2020
  • 5 - 22.4. - 29.4.2020
  • 12 - 10.6. - 17.6.2020
  • 6 - 29.4. - 6.5.2020
  • 13 - 17.6. - 24.6.2020
  • 7 - 6.5. - 13.5.2020
 

5

5. Řešení úloh pro 7.A od 22.4. do 29.4.2020

 


Český jazyk

Mluvnice

Zkontroluj si cvičení z minulého týdne.

Téma: Příslovečné určení

Zopakuj si PU: PUM, PUČ, PUZ.

Do školního sešitu vypracuj cvičení: PU2 – procvičování.

Průběžně procvičuj na umimeto.org. Vyber si cokoliv, ale dělej především látku šesté a sedmé třídy.

 

Literární výchova

Téma: Povídka

Pracuj na úkolu z minulého týdne (Jack London – Rozdělat oheň).

 

Sloh

Téma: Vypravování

Zopakuj si informace z tabulky na str. 126.

Do sešitu vypracuj cvičení – vypravování7:

- přečti si text Na řece svatého Vavřince

- udělej cvičení 2, 2a), 2b).                                                                            

 


                        

Matematika

 

1) Zkontrolujte si svá řešení z minulého týdne.

2) Úlohy na tento týden jsou v příloze (celkem 5 úloh). Řešte je do cvičného sešitu nebo vytiskněte zadání a přímo do něj vpisujte svá řešení.

 


                                                                                                                     

Fyzika

Opakování ON-LINE:

1) Po PŘIHLÁŠENÍ na odkazu :

https://interaktivita.etaktik.cz/

(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci))

2) zvolte HRAVÁ FYZIKA 7 NOVÁ (pracovní sešit zelený),

str. 25 a 26 – KLADKY, DEFORMAČNÍ ÚČINKY SÍLY

3) Vyřešte úlohy, klikáním na ně si zobrazíte řešení ke kontrole (někdy i zajímavosti, videa).

4) Po skončení práce se nezapomeňte odhlásit - na stránce vlevo nahoře .

 

!Pro zatím neregistrované žáky! – postup registrace naleznete v ARCHIVU ÚKOLŮ na webu školy v týdnu od 25.3.2020

 


Anglický jazyk

 

1) zkontroluj si cvičení z pracovního sešitu 28/2, 3

2) trénuj na www.projectonlinepractice.com (stále nejsou všichni přihlášeni)

Kdo ještě není přihlášený, učiní tak pomocí kódu na kartičce v pracovním sešitě (pod černým proužkem) a zvolí učebnici Project 3 (zelená).

Zapojí se do třídy (join a class) zadáním kódu Class ID Code: C-893-922-0811, abych

měla přehled o průběžné práci na Unitu 1, 2, 3.

V případě dotazů mne kontaktujte na e-mail: novotna.zs@seznam.cz.

 

3) učebnice str. 36 – Murder in the library – poslechni si text   

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs

- odpověz na 5 otázek pod textem (do sešitu) 

 

4) opakuj si slovíčka z Unit 3A, B, C (PS str. 82)

5) procvičování on-line na https://www.umimeto.org/uvod (procvičování on-line). Ti, kdo se ještě nezaregistrovali, kliknou na: Návštěvník vpravo nahoře a vytvoří si účet. Poté kliknou na: Jsem student. 

A zadají heslo třídy. Hesla k ostatním předmětům jsem poslala 2. dubna rodičům e-mailem.

  

Systém

Třída

Heslo třídy

Umíme anglicky

 

                                           BD5YE

 


Zeměpis
 

Zemědělství Asie

Písemná práce s mapami:

zmíním pouze případy, kde jste se mohli nejspíše splést při čtení mapy:

  • 4 země, které produkují nejvíce rýže: patří mezi ně Bangladéš
  • dvě asijské země jsou největšími producenty palmového oleje na světě: Indonésie a Malajsie

     
  • Nové otázky:
     
  • Jaké zvíře deštných lesů je ve videu zmíněno jako známá oběť plantáží palmy olejné?
  • Vietnam je na druhém místě na světě v pěstování kávy po Brazílii - z jaké země ale káva pochází?
  • Vietnam je také jedním z největších producentů kešu ořechů na světě - odkud ale pocházejí tyto "ořechy"? Jak vypadá celý plod tohoto stromu?
     

Nová látka:

Živočišná výroba

Přečtěte si  článek na s. 15.

Následuje písemná práce s mapami (do sešitu):

Které dvě asijské země spotřebují nejméně masa na osobu? (bez vodních živočichů)

https://ourworldindata.org/grapher/meat-supply-per-person
 

Která země má nejvíce skotu v Asii? S čím souvisí nízká spotřeba hovězího masa v této zemi?

https://ourworldindata.org/grapher/cattle-livestock-count-heads

Která asijská země je zdaleka největším producentem vepřového masa na světě? Proč mnohé asijské země neprodukují vepřové maso?

https://ourworldindata.org/grapher/pigmeat-production-tonnes
 

Na základě následující mapy popište výrazné regionální rozdíly ve spotřebě mléka na osobu v Asii.

https://ourworldindata.org/grapher/per-capita-milk-consumption?country=

Která asijská země produkuje nejvíce mléka na světě?

https://ourworldindata.org/grapher/milk-production-tonnes

Které asijské země konzumují nejvíce vodních živočichů na obyvatele?

https://ourworldindata.org/grapher/fish-and-seafood-consumption-per-capita

Produkce vodních živočichů z chovu již přesahuje produkci z lovu. V obojím je na prvním místě na světě Čína.

 


Přírodopis

 

Opakování látky Stonek

Přečíst a promyslet si odpovědi – nezapisovat – na otázky 1- 10 v učebnici str. 76

 

Nová látka List v učebnici str. 77 – 78

Nakreslete si do sešitu jeden list jednoduchý a jeden složený a popište jeho základní části, to je řapík a čepel.

Opište si shrnutí na str. 78

 

Na youtube 7. třída List Petr Curko. 

Při sledování videa mějte otevřené učebnice, video si zastavujte a porovnávejte informace.

 

Nová látka  Růst rostlin v učebnici str. 78 – 79, pouze si přečtěte, nedělejte zápis.

Nová látka  Život rostlin v učebnici str. 79, opište si shrnutí.

 


Dějepis

 

- slovníček str. 68 a 72 – nová slova

- Život na venkově v období vrcholného středověku – přečti si text na str. 69 – 71, prohlédni si obrázky na liště a odpověz do sešitu na otázky na str. 70

- vlastními slovy řekni, jak lidé na venkově v 11. – 13. století žili (zkus mluvit sám alespoň 3 minuty)     

 


Německý jazyk

 

1) podle cvičení 11a) na str. 29 v učebnici napiš do sešitu o své rodině -  "Meine Familie"

Používej věty z tohoto cvičení, jen pozměň informace podle sebe. Používej slovíčka, která znáš. V žádném případě "nepřekládej" celé věty na google překladači!!!

 

2) opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 17 a 25 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen

 

3) procvičuj němčinu na www.umimeto.org – je vás zatím na němčině přihlášených pouze 9  (umíme německy - přihlášení najdete v předmětu anglický jazyk – heslo třídy k němčině je: DHL14)

 


Výchova k občanství

  • téma: GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY
  • uč. str. 53 – 54: přečíst

úkol: Celý týden si do sešitu zapisuj, co všechno rodina dává do odpadků. Neprohledávej koš. Sleduj, zda třídíte odpad (papír, plasty, sklo,...) nebo zda odpad nerozlišujete.

 


Člověk a výchova ke zdraví

- přečti si, přepiš nebo vytiskni a vlep do sešitu výpisky na téma postnatální vývoj člověka (příloha)

Základní škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Svátek

Dnes je 24.7.2021

Svátek má Kristýna

Partneři