Archiv zadání a řešení úloh pro 7.A v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
6. Řešení úloh pro 7.A od 29.4. do 6.5.2020
Český jazyk
Mluvnice
Zkontroluj si cvičení z minulého týdne.
téma: Příslovečné určení
Zopakuj si PUM, PUČ, PUZ.
V PL – druhy PU si přečti a přepiš do školního sešitu: PU míry, PU příčiny, PU účelu, PU podmínky, PU přípustky.
Nauč se nová příslovečná určení.
Přepiš do školního sešitu vzorové cvičení – PU-vzor.
Procvičuj na www.umimeto.org.
Literární výchova
téma: Povídka (závěrečné opakování)
Vypracuj do sešitu otázky z PL – Povídka.
Sloh
téma: Vypravování
Přečti si - Vypravování a ústně udělej tyto otázky a úkoly:
Která událost je základem vypravování?
Najdi ve vypravování přímou řeč, přirovnání, personifikaci (zosobnění).
Vyhledej v textu prostředky, které se užívají v běžně mluvených projevech.
Sleduj stavbu ukázky.
Matematika
1) Zkontrolujte si svá řešení z minulého týdne.
2) Úlohy na tento týden jsou v příloze (celkem 5 úloh). Řešte je do cvičného sešitu nebo vytiskněte zadání a přímo do něj vpisujte svá řešení.
Fyzika
Opakování ON-LINE:
1) Po PŘIHLÁŠENÍ na odkazu :
https://interaktivita.etaktik.cz/
(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci))
2) zvolte HRAVÁ FYZIKA 7 NOVÁ (pracovní sešit zelený),
str. 21 a 22 – OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY, PÁKA
3) Vyřešte úlohy, klikáním na ně si zobrazíte řešení ke kontrole (někdy i zajímavosti, videa).
4) Po skončení práce se nezapomeňte odhlásit - na stránce vlevo nahoře .
!Pro zatím neregistrované žáky! – postup registrace naleznete v ARCHIVU ÚKOLŮ na webu školy v týdnu od 25.3.2020.
Anglický jazyk
1) zkontroluj si odpovědi na otázky str. 36 / 1
2) trénuj na www.projectonlinepractice.com (3 z vás nejsou přihlášeni)
Kdo ještě není přihlášený, učiní tak pomocí kódu na kartičce v pracovním sešitě (pod černým proužkem) a zvolí učebnici Project 3 (zelená).
Zapojí se do třídy (join a class) zadáním kódu Class ID Code: C-893-922-0811, abych měla přehled o průběžné práci na Unitu 1, 2, 3.
V případě dotazů mne kontaktujte na e-mail: novotna.zs@seznam.cz.
3) procvičuj Unit 3 i s poslechy: https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs
- povinné poslechy (audio): page 32 / exercise 2b), page 33 / exercise 7b), page 34 / exercise 2, page 36 / exercise 1
4) opakuj si slovíčka z Unit 3A, B, C (PS str. 82) – slovníčky budu ve škole kontrolovat a budeme v nich pokračovat v příštím školním roce + napsat 3D
5) procvičování on-line na https://www.umimeto.org/uvod (procvičování on-line). Ti, kdo se ještě nezaregistrovali, kliknou na: Návštěvník vpravo nahoře a vytvoří si účet. Poté kliknou na: Jsem student.
A zadají heslo třídy. Hesla k ostatním předmětům jsem poslala 2. dubna rodičům e-mailem.
Systém | Třída | Heslo třídy |
---|---|---|
Umíme anglicky | 7. A | BD5YE |
Zeměpis
Průmysl a těžba Asie
S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište asijské země s nejvýkonnějším hospodářstvím (tzn. s nejvyšší hospodářskou produkcí (HDP) na obyvatele ):
(tabulku si seřaďte od nejvyšších hodnot kliknutím na Most Recent Value)
https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?view=map
S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište asijské země s nejnižší zaměstnaností v zemědělství:
https://data.worldbank.org/indicator/SL.AGR.EMPL.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map
Řekněme, že za hospodářsky nejrozvinutější země budeme považovat ty země, které mají nejvyšší HDP na obyvatele (hospodářskou výkonnost) a nejnižší zaměstnanost v zemědělství.
Jaké asijské země tedy můžeme označit za hospodářsky nejrozvinutější?
Proč Čínu nemůžete zatím zařadit mezi hospodářsky nejrozvinutější země?
Jako asijské tygry označujeme země, které následovaly japonský příklad, a staly se z nich rozvinuté země. Které to jsou?
S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište asijské země s největší hospodářskou závislostí na příjmech z ropy:
https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PETR.RT.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map
V datech Světové banky je Tchaj-wan (oficiální název Čínská republika) z hospodářsko-politických důvodů zahrnut do pevninské Číny (oficiální název Čínská lidová republika). Vysvětlení ještě budeme probírat. Tchaj-wan patří mezi hospodářsky nejrozvinutější země světa.
Přírodopis
Opakování látky Život rostlin – projděte si otázky na str. 81 a pouze v duchu – ne písemně - na ně odpovězte.
Nová látka Květ v učebnici str. 82- 84 – přečtěte si
Namalujte a popište do sešitu jeden příklad květu, který má obalné listy rozlišené = květ různoobalný např. prvosenka, jabloň a jeden, který má okvětí= květ stejnoobalný.
Až budete venku, všímejte si květů rostlin, zkuste určit, jaký typ květu to je. Najděte v květu i pohlavní orgány – samičí pestík a samčí tyčinku – stavba v uč. str. 82 obr. 27.
Opište si shrnutí na str. 84.
- youtube 7. třída Květ Petr Curko. Při sledování videa mějte otevřené učebnice, video si zastavujte a porovnávejte informace
- youtube 7. třída Květenství Petr Curko. Toto video odpovídá učivu na str. 83 dole, můžete si pustit pouze pro zajímavost
Dějepis
1) Město, vznik měst, městská práva, obyvatelé měst a správa města – vrcholný a pozdní středověk
- přečti a písemně odpověz na otázky pod kapitolami (vždy napiš nadpis a odpovědi celou větou)
- str. 72 – 76 (nahoře)
2) Kdo ještě není přihlášený na on-line procvičování na https://www.umimeto.org/uvod, vytvoří si účet. Klikni na: Návštěvník vpravo nahoře a vytvořit si účet. Poté kliknou na: Jsem student a zadej kód XJA5K.
- procvičování - Umíme fakta (dějepis)
Německý jazyk
Lekce 2 - Einheit 2
1) pracovní sešit str. 21 / cvičení 16 (i x ei x ie)
- cvičení doplň a do školního sešitu přelož do českého jazyka
2) pracovní sešit str. 21 / cvičení 15
- najdi a napiš čtyři věty
3) opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 17 a 25 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen (slovníčky budu kontrolovat - lekce 0, 1, 2)
4) procvičuj němčinu na www.umimeto.org – kód třídy k němčině je: DHL14
Výchova k občanství
téma: GLOBÁLNÍ SPOLEČENSKÉ PROBLÉMY; CESTY K NÁPRAVĚ
Přečti si v učebnici str. 54 – 55.
Vyber si jeden ze společenských problémů: Rozdíly v životní úrovni; Války; Terorismus; Civilizační choroby.
Vybraný problém zpracuj pomocí učebnice do sešitu.
Člověk a výchova ke zdraví
Projdi si web loono.cz a zaměř se na téma „Všeobecný praktický lékař“: