Archiv zadání a řešení úloh pro 7.A v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
9. Řešení úloh pro 7.A od 20.5. do 27.5.2020
Český jazyk
Mluvnice
Zkontroluj si úkol.
téma: Přívlastek
Přečti si tabulku na str. 78. Přepiš ji do sešitu.
Do sešitu vypracuj tato cvičení: 78/8a; 79/10.
Procvičuj na umimeto.org.
Literatura
téma: Román
Přečti si PL: Román - text+úkoly.
Do sešitu napiš název ukázky. Vypracuj: 1., 4., 5., 6., 7. úkol.
Sloh
téma: Vypravován í
Porovnej vytvořené vypravování z minulého týdne s originálem čínské pohádky – Čínská pohádka.
Matematika
1) Zkontrolujte si svá řešení z minulého týdne.
2) Úlohy na tento týden jsou v příloze (celkem 5 úloh). Řešte je do cvičného sešitu nebo vytiskněte zadání a přímo do něj vpisujte svá řešení.
Fyzika
Opakování ON-LINE:
1) Po PŘIHLÁŠENÍ na odkazu :
https://interaktivita.etaktik.cz/
(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci))
2) zvolte HRAVÁ FYZIKA 7 NOVÁ (pracovní sešit zelený),
str. 19 a 20 – ZÁKON SÍLY, ZÁKON AKCE A REAKCE
3) Vyřešte úlohy, klikáním na ně si zobrazíte řešení ke kontrole (někdy i zajímavosti, videa).
4) Po skončení práce se nezapomeňte odhlásit - na stránce vlevo nahoře .
!Pro zatím neregistrované žáky! – postup registrace naleznete v ARCHIVU ÚKOLŮ na webu školy v týdnu od 25.3.2020.
Anglický jazyk
1) zkontroluj si cvičení z minulého týdne
2) https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- page 38 / exercise 1 (poslechni si nahrávku a trénuj hlasité čtení, rozhovor si přelož)
- page 38 / exercise 2, 4a, 4b, 5a
- kdo si není jistý s překladem, potřebuje pomoc, ozvěte se na Skype (Novotná Milena – AJ)
→ většina z vás už je ve spojení, můžete vytvořit skupinky po 3 – 4 a napsat, domluvíme se na hodině nebo vám vysvětlím, co vám není jasné
3) trénuj na www.projectonlinepractice.com – UNIT 1, 2, 3
Kdo ještě není přihlášený, učiní tak pomocí kódu na kartičce v pracovním sešitě (pod černým proužkem) a zvolí učebnici Project 3 (zelená).
Zapojí se do třídy (join a class) zadáním kódu Class ID Code: C-893-922-0811, abych měla přehled o průběžné práci.
4) procvičuj Unit 3, 2, 1 i s poslechy: https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit02/?cc=cz&selLanguage=cs
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/?cc=cz&selLanguage=cs
5) opakuj si slovíčka z Unit 3A, B, C, D (PS str. 82)
- slovníčky budu ve škole kontrolovat a budeme v nich pokračovat v příštím školním roce
6) procvičování on-line na https://www.umimeto.org/uvod (procvičování on-line). Ti, kdo se ještě nezaregistrovali, kliknou na: Návštěvník vpravo nahoře a vytvoří si účet. Poté kliknou na: Jsem student
a zadají heslo třídy BD5YE.
Zeměpis
JZ Asie (Blízký východ)
Podle mapky v učebnici na s. 19 zjistěte, které země řadíme do JZ Asie.
Podívejte se do atlasu na fyzickou mapu:
https://atlas.mapy.cz/?p=000111&id=povrch-zeme&n=m&z=4.7&x=46.038&y=27.355&m=m
Podívejte se do atlasu na politickou mapu:
https://atlas.mapy.cz/?p=011010&n=s&d=osm_887&id=countries-political&z=5.1&x=49.553&y=30.597&m=m
Jaké máme v regionu podnebí?
https://atlas.mapy.cz/?p=000001&s=1&id=podnebne-pasy&n=m&z=4.7&x=46.843&y=32.237&m=m
Kde v regionu najdeme lesy?
Podívejte se do tabulky počtu obyvatel zemí: Které dvě země v JZ Asii mají zdaleka nejvíce obyvatel? K jaké evropské zemi je můžete přirovnat?
https://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/
Tyto dvě země jsou také nejvíce ohroženy zemětřesením:
https://atlas.mapy.cz/?p=000001&s=1&id=prirodni-rizika&n=m&z=4.7&x=46.843&y=32.237&m=m
Istanbul je největším městem v regionu (aglomerace kolem 15 milionů obyvatel). Na jakém průlivu oddělujícím Asii od Evropy leží?
Jakého předchozího názvu je Istanbul zkomoleninou? Kdy Turci toto město dobyli? Jaké říše zde měly hlavní město před a po dobytí Turky?
Které město je hlavním městem Turecka od skončení monarchie a založení republiky po První světové válce? Leží na Anatolské náhorní plošině. V jaké nadmořské výšce?
(ukažte na něj myší a vpravo dole přečtěte nadmořskou výšku)
Více než 10 milionů obyvatel má také Teherán. Je hlavním městem které země? V jaké nadmořské výšce leží? (ukažte na něj myší a vpravo dole přečtěte nadmořskou výšku):
Tato země se v minulosti jmenovala jinak - znáte z dějepisu: (odpovězte)
Z historického názvu této země odvodíte také název jazyka, kterým se tam mluví: (odpovězte)
Přírodopis
Opakování látky Pryskyřníkovité– projděte si otázky 1,2,3 na str. 90 a pouze v duchu na ně odpovězte.
Nová látka
Růžovité v učebnici str. 90 –93 přečtěte si, zapište shrnutí na str. 90. Z textu vypište jména zástupců.
youtube 7. třída Růžovité Petr Curko. Od času 7:40.
NEBO: Výpisky si můžete napsat i podle zápisu na konci videa.
Brukvovité v učebnici str. 93 –95 přečtěte si, zapište shrnutí na str. 95. Z textu vypište jména zástupců.
youtube 7. třída Brukvovité Petr Curko. Do času 7:40. NEBO: Výpisky si můžete napsat i podle zápisu na videu, na konci tématu brukvovité.
Obě čeledi jsou bohatě zastoupené a většinu zástupců znáte. Řada z nich je důležitou složkou stravy. U růžovitých je to ovoce – zdroj vitamínů, minerálů, antioxidantů, vlákniny a cukru. O jablku se říká, že jedno jablko denně je prevence proti virózám. Pro zeleninu platí mimo cukrů totéž, o to víc obsahuje vlákniny. Navíc křen a ředkvička mají díky štiplavým látkám baktericidní účinky – dezinfikují vám ústa, nosohltan a šťáva z černé ředkve je lék na kašel. Kontraproduktivní je pěstování řepky olejky ve velkém – to jste už určitě slyšeli. Díky neúměrně intenzivnímu používání chemických postřiků, které ničí vše živé, se řepkovým lánům říká „žlutá poušť“.
Dějepis
1) Anglie – přečtěte si str. 80 + informace na liště
- vypracujte referát (přinesete do školy, až se setkáme)
- referát netiskni, piš sám, uveď zdroje (alespoň dva), délka: minimálně polovina A4
Vyber si z následujících:
* Richard Lví srdce a jeho matka Eleonora
* Stoletá válka
* Anglie – „válka růží“
* Skotsko a Irsko ve středověku
* Francie – Johanka z Arku
2) Kdo ještě není přihlášený na on-line procvičování na https://www.umimeto.org/uvod, vytvoří si účet. Klikni na: Návštěvník vpravo nahoře a vytvořit si účet. Poté kliknou na: Jsem student a zadej kód XJA5K.
- procvičování - Umíme fakta (dějepis)
Německý jazyk
Lekce 3 - Einheit 3 - Meine Freunde (moji kamarádi)
1) učebnice str. 38 / cv. 11 - přečti si text a do sešitu přepiš tabulku v dolní části cvičení - doplň jména
2) vyber si text z lekcí 0 - 2 a trénuj plynulé čtení s porozuměním a opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 10, 17, 25 a 33 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen (slovníčky budu kontrolovat - lekce 0, 1, 2, 3)
3) procvičuj němčinu na www.umimeto.org – kód třídy k němčině je: DHL14
Výchova k občanství
téma: Peníze
Přečti si v učebnici kapitolu: Peníze a jejich funkce (str. 60-61).
Do sešitu napiš velký nadpis: Peníze.
Opiš si do sešitu schémata: funkce peněz; způsob platby.
DÚ: Vyjmenuj všechny u nás používané mince a bankovky. Zjisti, které osobnosti jsou na našich bankovkách vyobrazeny.
Člověk a výchova ke zdraví
Pracuj s webem loono.cz. V rozcestníku zadej svůj věk a pohlaví a projdi si všechna témata pro tebe určená: https://www.loono.cz/rozcestnik-prevence. Projdi si i ty z minulých týdnů jako opakování.