Archiv zadání a řešení úloh pro 7.B v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
10. Řešení úloh pro 7.B od 27.5. do 3.6.2020
Český jazyk
Mluvnice
Zkontroluj si úkoly.
téma: Přívlastek
Vypracuj do školního sešitu PS 35/4a, b – ústně.
Procvičuj na umimeto.org.
Literatura
téma: Vlastní četba; Práce na ČD.
Věnuj se vlastní četbě.
Pracuj na ČD.
Sloh
téma: Vypravování
Napiš do sešitu souvislé vypravování podle komiksového příběhu Rychlé šípy.
Matematika
Milí sedmáci,
pečlivě zkontrolujte řešení z minulého týdne a posílám vám další soubor. Na umimeto moc z vás úkol neudělalo, opět připojím další procvičování, tak neváhejte a vyplňte. Až se uvidíme, zkontroluji si,
jak jste počítali. Mějte se fajn a již se vás těším.
Anglický jazyk
Test Unit 3: Vypracuj test lekce 3
a) vytiskni, vyplň, vyfoť/naskenuj, pošli
b) ulož pod svým jménem, vyplň elektronicky, pošli
c) vyzvedni si test ve škole v kanceláři a odevzdej vyplněný tamtéž
Řešení testu bude zveřejněno, jakmile mi budou zaslány všechny testy. Teprve poté bude zadána nová látka.
Výsledek testu se započítává do klasifikace, kdo neodevzdá, bude hodnoceno 0%.
Dejte si do pořádku angličtinu, všechny úkoly z učebnice a pracovního sešitu, školního, domácího sešitu musí být splněny. Vaše práce bude hodnocena. Zkontrolujte si všechna zadání březen, duben, květen.
Německý jazyk
Lekce 3 - Einheit 3 - Meine Freunde (moji kamarádi)
1) zkontroluj si úkol z minulého týdne
2) v učebnici na str. 40 si vyber 10 vět a napiš je správně do sešitu (v některých větách je více možností) - zkontrolujeme společně po nástupu do školy
3) vyber si text z lekcí 0 - 2 a trénuj plynulé čtení s porozuměním a opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 10, 17, 25 a 33 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen (slovníčky budu kontrolovat - lekce 0, 1, 2, 3)
4) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)
Dějepis
téma: REFORMACE A JEJÍ DŮSLEDKY
Pozorně si přečti v učebnici str. 124 – 128.
Přírodopis
Opakování látky Růžovité– projděte si otázky 1- 6 na str. 93 a pouze v duchu na ně odpovězte.
Brukvovité– projděte si otázky 1- 6 na str. 95 a opět pouze v duchu na ně odpovězte.
Nová látka
Břízovité
Lískovité
Bukovité
Vrbovité v učebnici str. 96 –99. Přečtěte a zapište shrnutí na konci textů k jednotlivým čeledím. Povídání o nejdůležitějších listnatých stromech, které jsou v těchto čeledích zastoupeny, najdete na
youtube 7. třída Listnaté stromy a keře Petr Curko.
Zeměpis
JZ Asie (Blízký východ)
Jazyky:
Na Blízkém východě máme 3 hlavní jazykové skupiny (viz následující mapku):
Turkické jazyky (šedá barva): konkrétně turečtina a ázerbájdžánština
Indo-evropské jazyky (zelená) - konkrétně íránské jazyky: perština a kurdština
Afro-asijské jazyky (oranžová) - konkrétně semitské jazyky: arabština a hebrejština (židovský jazyk)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Primary_Human_Language_Families_Map.png
V další mapce je rozsah íránských jazyků vyznačen fialově:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Human_Language_Families_Map.PNG
Náboženství:
Na následující mapce nejpočetnějšího náboženství (https://i.redd.it/k4dsxobdlgf21.png) můžete vidět, že na Blízkém východě převládá islám, který se rozděluje na sunnitský (zelená) a šíitský (tmavší zelená) - toto rozdělení islámu se projevuje v konfliktech na Blízkém východě (viz video: můžete si zapnout titulky např. anglické nebo automatické české https://www.youtube.com/watch?v=veMFCFyOwFI ).
Část Arabů, zejména v Libanonu, Sýrii a Iráku jsou křesťané (odstíny červené).
Modrá barva jsou židé, kteří převládají v Izraeli.
Všechna tato náboženství v tomto regionu také vznikla. V Saúdské Arábii se nachází město Mekka (poutní místo muslimů), v Palestině a Izraeli se nachází Jeruzalém, který je významný pro všechna tato náboženství. Nedaleko Jeruzaléma se nachází Betlém, který je důležitý pro křesťany.
Politický systém:
Na následující mapce můžete vidět rozdělení zemí podle politického systému (způsobu vlády):
Na následující mapce můžete vidět, že většina zemí v tomto regionu je odborníky klasifikována jako nesvobodné (fialová), 3 země jako částečně svobodné (béžová) a Izrael a Kypr jako svobodné země. Konkrétní počet bodů se vám ukáže, když ukážete na konkrétní zemi (100 bodů mají nejsvobodnější země, 0 bodů mají nejméně svobodné země).
https://freedomhouse.org/explore-the-map?type=fiw&year=2020
Fyzika
Podívej se na řešení úlohy 5 ze strany 102 v učebnici. Děkuji těm, kteří mi řešení úlohy zaslali.
Přečti si kapitolu “Hydraulická zařízení” na stranách 102 – 104.
Výchova k občanství
téma: Peníze
Přečti si v učebnici na str. 61 kapitolu: Hospodaření s penězi.
Otázky k zamyšlení:
Řekni, jak chápeš rčení: „Nejsem tak bohatá/bohatý, abych kupovala/kupoval levné věci“.
Prodavačka Ti vrátila méně peněz, než měla. Co uděláš? Jak se zachováš?
Prodavačka Ti vrátila více peněz, než měla. Co uděláš? Jak se zachováš?