Archiv zadání a řešení úloh pro 7.B v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
12. Řešení úloh pro 7.B od 10.6. do 17.6.2020
Český jazyk
Mluvnice
Zopakuj si rozvíjející větné členy: PT, PU, PK.
Znovu si pečlivě zkontroluj podle řešení již zadané úkoly na PT, PU, PK.
téma: Větné členy procvičování
Vypracuj do ŠS: VČ – procvičování
Literatura
Věnuj se vlastní četbě.
Matematika
Anglický jazyk
1. Nejprve - slovní zásoba 4A do slovníčku, naučit.
2. Učebnice str. 44 celá, poslech zde https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
3. pokračování nepravidelná slovesa - vše
4. Procvičuj na umimeanglicky
5. www.projectonlinepractice.com -pokračuj v procvičování on line, lekce 4
Německý jazyk
Lekce 3 - Einheit 3 - Meine Freunde (moji kamarádi)
1) zkontroluj si (případně doplň) úkoly z předchozích týdnů
2) učebnice 39/12 b – napiš otázky do sešitu a přelož je (vynech jeden řádek na odpověď)
3) vyber si další text z lekcí 0 - 2 a trénuj plynulé čtení s porozuměním a opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 10, 17, 25 a 33 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen
4) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)
Dějepis
téma: DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ
Přečti si v učebnici str. 135 – 138.
Ústně odpověz na otázky:
Které stavby byly v Čechách?
Co je to personální unie?
Jak se lišilo Ferdinandovo pojetí vlády od stavovského?
Proč došlo v Čechách ke stavovskému povstání? Jak dopadlo?
Co je to Česká konfese?
Přírodopis
Opakování látky– projděte si otázky na konci textu o každé čeledi a pouze v duchu na ně odpovězte.
Břízovité 97/ 1,2, bukovité str. 98, vrbovité str. 99
Nová látka
Lilkovité v učebnici str. 96 –99. Přečtěte si a zapište shrnutí na konci textů k jednotlivým čeledím. Zajímavost k bramborám: Brambory se k nám dostaly z Jižní Ameriky. Zpočátku to byly rostliny pouze pro nejbohatší lidi. Věděli, že jsou k jídlu, ale ze začátku nevěděli, jaká část. Logicky zkoušeli konzumovat plody, ale ty jsou, stejně jako celá rostlina mimo nezelených hlíz, jedovaté. Takže se řada lidí otrávila a byla i úmrtí. Ale od té doby, co se brambory rozšířily i mezi chudé obyvatelstvo, pominuly v u nás hladomory. Jsou totiž méně náročné na půdu i klima, než do té doby hlavně pěstované obilí. Původ jména: Brambory se do Čech dovezly z Německa. Součástí Německa je Braniborsko, podle toho se bramborám začalo říkat branibory a odtud zkomolený název brambory.
youtube 7. třída Rostliny lilkovité Petr Curko.
Miříkovité v učebnici str. 101 –103. Přečtěte si a zapište shrnutí na konci textů k jednotlivým čeledím.
Zajímavost k mrkvi: Obsahuje mimo jiné karoten – provitamín důležitého vitamínu A. Ten je rozpustný v tucích, proto mrkev byste měli konzumovat vždy s trochou tuku, aby vitamín vaše tělo dokázalo využít. Takže strouhanou mrkev zakápnout olejem, pokud mrkev jíte jen tak, tak přikousnout kousek sýra…
Pro malé děti je syrová mrkev nestravitelná, vaří se jim do kašiček.
youtube 7. třída Rostliny miříkovité Petr Curko.
Zeměpis
JZ Asie (Blízký východ)
Izrael a Palestina
(můžete si zapnout titulky např. anglické nebo české)
https://www.youtube.com/watch?v=1wo2TLlMhiw
Omezené zdroje vody
(můžete si zapnout titulky např. anglické nebo automatické české)
https://www.youtube.com/watch?v=_c7AuSQdvow&list=PLJ8cMiYb3G5e4MOmzf-piIWQb4INRW18g&index=9
Na následující mapě můžete vidět okraj lépe zavlažovaných polí v Turecku na hranici se Sýrií (https://earth.google.com/web/@36.92461917,39.69575949,616.42087359a,215964.8509115d,35y,-10.11612294h,26.8192693t,0r) Turecko postavilo velké přehrady na řekách Eufrat a Tigris - méně vody doteče do Sýrie a Iráku.
Klimatické změny (změny podnebí), rostoucí populace a omezené zdroje vody vyhrocují konflikty v tomto regionu.
Dalším významným zdrojem konfliktů je pokrok v politické oblasti (např. Arabské jaro) - viz také video z minulé hodiny.
Opakování: Jak se říká oblasti mezi řekami Eufrat a Tigris? V jaké zemi tato oblast dnes leží? (odpovězte)
Kurdové
https://www.youtube.com/watch?v=IxsYpUCD4M0
(u videí na youtube je možné zapnout anglické nebo automatické české titulky, někdy i standardní české titulky,
také je možné snížit rychlost přehrávání)
Kypr, Sinaj - okrajová místa JZ Asie:
Kypr - oficiálně jednotný ostrovní stát, ve skutečnosti řeckou a tureckou část ostrova odděluje demilitarizované pásmo pod správou OSN, které vede i skrz hlavní město, část ostrova je navíc pod kontrolou Británie, která zde má vojenské základny, řecká část ostrova (jižní a větší) je členským státem EU.
Sinaj - poloostrov ležící v JZ Asii, který je ale součástí Egypta, který z většiny leží v Africe.
Vypracujte cvič. 5 na s. 24 (napište vyřešené dvojice pojmů do sešitu).
Fyzika
Podívej se na pořad Rande s fyzikou – díl “Tlak v tekutinách a Archimédův zákon”: https://www.youtube.com/watch?v=BF49soKgUKY
Výchova k občanství
téma: Rozpočet
Přečti si pozorně v učebnici str. 62.
Ústně odpověz/doplň:
Co je to rozpočet?
Ideální je, pokud máš každý měsíc _____ peněz, než potřebuješ.
Jaké rozlišujeme druhy rozpočtu?