Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou
Základní škola a mateřská škola Poříčí nad Sázavou

Archiv zadání a řešení úloh pro 7.B v jednotlivých týdnech

  • 1 - 18.3. - 25.3.2020
  • 8 - 13.5. - 20.5.2020
  • 2 - 25.3. - 1.4.2020
  • 9 - 20.5. - 27.5.2020
  • 3 - 1.4. - 8.4.2020
  • 10 - 27.5. - 3.6.2020
  • 4 - 14.4. - 22.4.2020
  • 11 - 3.6. - 10.6.2020
  • 5 - 22.4. - 29.4.2020
  • 12 - 10.6. - 17.6.2020
  • 6 - 29.4. - 6.5.2020
  • 13 - 17.6. - 24.6.2020
  • 7 - 6.5. - 13.5.2020
 

6

6. Řešení úloh pro 7.B od 29.4. do 6.5.2020

 


Český jazyk

Mluvnice

Zkontroluj si cvičení z minulého týdne.

téma: Příslovečné určení

Zopakuj si PUM, PUČ, PUZ.

V PL – druhy PU si přečti a přepiš do školního sešitu: PU míry, PU příčiny, PU účelu, PU podmínky, PU přípustky.

Nauč se nová příslovečná určení.

Přepiš do školního sešitu vzorové cvičení – PU-vzor.

Procvičuj na www.umimeto.org.

Literární výchova

téma: Povídka (závěrečné opakování)

Vypracuj do sešitu otázky z PL – Povídka.

Sloh

téma: Vypravování

Přečti si -  Vypravováníústně udělej tyto otázky a úkoly:

Která událost je základem vypravování?

Najdi ve vypravování přímou řeč, přirovnání, personifikaci (zosobnění).

Vyhledej v textu prostředky, které se užívají v běžně mluvených projevech.

Sleduj stavbu ukázky.

 


Matematika

Milí sedmáci,

připravila jsem pro vás z větší části opakování látky 6. ročníku. Na první straně máte připomenutí toho, jak s danými příklady naložit. Tentokrát bude povinné i zadání pro rychlíky, jsou tam grafy
a čtení z grafů, tak to zkuste všichni. Vždy si tu úlohu přepište do ŠS a vypočítejte, nezapomínejte
na datumy a podtržení. Kdybyste potřebovali s něčím pomoci, ozvěte se paní učitelce třídní.  Jinak vás moc zdravím a vytrvejte v píli, určitě se vám to vyplatí...

 


Anglický jazyk

1.      Slovní zásoba 4D  - zopakuj nahlas

2.      Učebnice 38 poslech  https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs

- stopuj a opakuj nahlas, zkoušej zpaměti po krátkých úsecích 39/4b řešení 39/5a přelož do školního sešitu různé kombinace, ale musí dávat smysl, 5b – vytvoř krátké dialogy dle vzoru, vypracuj do školního sešitu

3.      Pracovní sešit str. 30 – řešení

4.      Pracovní sešit str. 31: cv. 3 najdi k oznámení situace – čísla, správnou reakci – písmena – musí to dávat smysl, co nevíš, přelož si, cv. 4 – najdi ustálená slovní spojení, cv. 5 - napiš e-mail kamarádovi o své oblíbené počítačové hře, postupuj podle osnovy.

5.      Pokračování nepravidelná slovesa – zopakuj si všechna nepravidelná slovesa, která již umíš, vyzkoušej se, jak jsi na tom.

6.      Procvičuj na umimeanglicky- je Vás již 16, výborně!! Dokonči zadaný úkol. Pro dva chybějící: zaregistruj se, heslo třídy: 6HGVK, BUDE HODNOCENO

7.      www.projectonlinepractice.com  -jsme všichni, to je skvělé, ale pouze 5 žáků má hotové všechny 3 lekce a všechna nebo skoro všechna cvičení, dokončete všechna cvičení a snažte se vždy o 100 procent v bodování, bude hodnoceno, někdo neprocvičuje stále vůbec, třídní učitel opět osloví rodiče podle seznamu, který jsem zaslala! Kdo má vše hotovo, připravuje se již na test z Unit 3, opakuje 3A, 3B, 3C, 3D slovní zásobu, gramatiku, PS, UČ, jako vždy.

 


Německý jazyk

Lekce 2 - Einheit 2

1) pracovní sešit str. 21 / cvičení 16 (i x ei x ie)

- cvičení doplň a do školního sešitu přelož do českého jazyka

2) pracovní sešit str. 21 / cvičení 15

- najdi a napiš čtyři věty

3) opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 17 a 25 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen (slovníčky budu kontrolovat - lekce 0, 1, 2)

3) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)

 


Dějepis

téma: Jiří z Poděbrad

Přečti si v učebnici str. 110 – 111.

Koukni na videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/jiri-z-podebrad-a-jeho-doba-5e4424474908cf0125158009

https://edu.ceskatelevize.cz/jiri-z-podebrad-5e441a71f2ae77328d0a6cdb

Zpracuj stručný referát na téma: Jiří z Poděbrad. Referát vypracuj do 5. května 2020. Formu zpracování nechám na Tobě (na papír, na PC). Pošli mi to na mail/hromadnou konverzaci.

 


Přírodopis

Opakování látky Život rostlin – projděte si otázky na str. 81 a pouze v duchu – ne písemně - na ně odpovězte.

Nová látka  Květ v učebnici str. 82- 84 – přečtěte si

Namalujte a popište do sešitu jeden příklad květu, který má obalné listy rozlišené = květ různoobalný např. prvosenka, jabloň a jeden, který má okvětí= květ stejnoobalný.

Až budete venku, všímejte si květů rostlin, zkuste určit, jaký typ květu to je. Najděte v květu i pohlavní orgány – samičí pestík a samčí tyčinku – stavba v  uč. str. 82 obr. 27.

Opište si shrnutí na str. 84.

 youtube  7. třída Květ Petr Curko. Při sledování videa mějte otevřené učebnice, video si zastavujte a porovnávejte informace.

 youtube  7. třída Květenství Petr Curko. Toto video odpovídá učivu na str. 83 dole, můžete si pustit pouze pro zajímavost.

 


Zeměpis

Průmysl a těžba Asie

S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište asijské země s nejvýkonnějším hospodářstvím (tzn. s nejvyšší hospodářskou produkcí (HDP) na obyvatele):

(tabulku si seřaďte od nejvyšších hodnot kliknutím na Most Recent Value)

https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?view=map

S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište asijské země s nejnižší zaměstnaností v zemědělství:

https://data.worldbank.org/indicator/SL.AGR.EMPL.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map

Řekněme, že za hospodářsky nejrozvinutější země budeme považovat ty země, které mají nejvyšší HDP na obyvatele (hospodářskou výkonnost) a nejnižší zaměstnanost v zemědělství.

Jaké asijské země tedy můžeme označit za hospodářsky nejrozvinutější?

Proč Čínu nemůžete zatím zařadit mezi hospodářsky nejrozvinutější země?

Jako asijské tygry označujeme země, které následovaly japonský příklad, a staly se z nich rozvinuté země. Které to jsou?  

S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište asijské země s největší hospodářskou závislostí na příjmech z ropy: https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PETR.RT.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map

V datech Světové banky je Tchaj-wan (oficiální název Čínská republika) z hospodářsko-politických důvodů zahrnut do pevninské Číny (oficiální název Čínská lidová republika). Vysvětlení ještě budeme probírat. Tchaj-wan patří mezi hospodářsky nejrozvinutější země světa.

 


Výchova k občanství

téma: GLOBÁLNÍ SPOLEČENSKÉ PROBLÉMY; CESTY K NÁPRAVĚ

Přečti si v učebnici str. 54 – 55.

Vyber si jeden ze společenských problémů: Rozdíly v životní úrovni; Války; Terorismus; Civilizační choroby.

Vybraný problém zpracuj pomocí učebnice do sešitu.

 


Hudební výchova

Zůstává, pouštěj si k angličtině https://www.youtube.com/watch?v=idzW8qSsjRI a zde je scénář:


00:00 The Medallion Calls 1:47 Fog Bound 2:17 The Black Pearl 4:22 Barbossa Is Hungry 8:17 Blood Ritual 11:39 Moonlight Serenade 13:41 Walk The Plank 15:33 Fog Bound 16:14 Will and Elizabeth 18:16 Underwater March 22:14 One Last Shot 26:48 He's a Pirate 28:11 Jack Sparrow 33:56 Davy Jones 36:24 The Kraken 42:55 Tia Dalma 46:41 Wheel of Fortune 53:05 Dinner Is Served 54:32 Two Hornpipes (Tortuga) 55:42 Hello Beastie 1:05:25 Hoist the colours 1:06:48 At World's End 1:14:29 Multiple Jacks 1:18:07 Singapore 1:21:36 Up is Down 1:24:10 Calypso 1:27:03 The Brethren Court 1:29:15 I Don't Think Now 1:39:29 What Shall We Die 1:41:25 One Day 1:45:15 Drink Up Me Heart


Fyzika

  • Děkuji všem, co mi zaslali úlohy na převody jednotek.
  • Podívejte se na výsledky úlohy.

Tento týden si doma vyrobte pokus na téma „Pascalův zákon“ tzv. „Pascalova ježka“. Využijte k tomu webové stránky http://www.fyzika007.cz/mechanika/pascaluav-zakon nebo jiné internetové zdroje (např. YouTube). Fotografii nebo video Vašeho “Pascalova ježka” mi zašlete na e-mail navratil-tomas@post.cz i s popisem pokusu.

Základní škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Svátek

Dnes je 31.5.2023

Svátek má Kamila

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Světový den bez tabáku
  • Den otvírání studánek
  • Den jáchymovských politických vězňů

Partneři