Archiv zadání a řešení úloh pro 7.B v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
9. Řešení úloh pro 7.B od 20.5. do 27.5.2020
Český jazyk
Mluvnice
Zkontroluj si úkol.
téma: Přívlastek
Přečti si nakopírovanou část – Přívlastek. => Materiály byly rozdány v březnu. Kdo je ztratil, napíše mi.
Do sešitu vypracuj tato cvičení: 78/8a; 79/10 (cvičení opět najdeš v nakopírovaných materiálech).
Procvičuj na umimeto.org.
Literatura
téma: Román
Přečti si PL: Román - text+úkoly.
Do sešitu napiš název ukázky. Vypracuj: 1., 4., 5., 6., 7. úkol.
Sloh
téma: Vypravován í
Porovnej vytvořené vypravování z minulého týdne s originálem čínské pohádky – Čínská pohádka.
Matematika
Milí sedmáci,
opět pečlivě zkontrolujte řešení z minulého týdne a opravte, resp. spočítejte znovu. Pro tento týden máte pouze jeden soubor, neboť vám zadám procvičování online na umimeto.org. Kdo jste se ještě nezaregistroval, učiňte tak přes paní učitelku třídní. Bylo by dobré alespoň jednou si tuto možnost vyzkoušet. Kdybyste měli jakýkoliv problém či dotaz, určitě se ozvěte. Mějte se hezky a ještě chvíli vydržte!
Anglický jazyk
Test Unit 3: vypracuj test (je možné jen elektronicky) a pošli třídní učitelce na emailovou adresu do 27.5.2020.
Německý jazyk
Lekce 3 - Einheit 3 - Meine Freunde (moji kamarádi)
1) učebnice str. 38 / cv. 11 - přečti si text a do sešitu přepiš tabulku v dolní části cvičení - doplň jména
2) vyber si text z lekcí 0 - 2 a trénuj plynulé čtení s porozuměním a opakuj si slovíčka z pracovního sešitu str. 10, 17, 25 a 33 - nezapomínej na člen der, die, das u podstatných jmen (slovníčky budu kontrolovat - lekce 0, 1, 2, 3)
3) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)
Dějepis
Téma: Raný novověk – Společnost
Přečti si pozorně v učebnici str. 121 – 123.
Do sešitu si napiš velký nadpis: RANÝ NOVOVĚK (1526 – 1648).
Vypracuj stručné výpisky.
Přírodopis
Opakování látky Pryskyřníkovité– projděte si otázky 1,2,3 na str. 90 a pouze v duchu na ně odpovězte.
Nová látka
Růžovité v učebnici str. 90 –93 přečtěte si, zapište shrnutí na str. 90. Z textu vypište jména zástupců.
youtube 7. třída Růžovité Petr Curko. Od času 7:40.
NEBO: Výpisky si můžete napsat i podle zápisu na konci videa.
Brukvovité v učebnici str. 93 –95 přečtěte si, zapište shrnutí na str. 95. Z textu vypište jména zástupců.
youtube 7. třída Brukvovité Petr Curko. Do času 7:40. NEBO: Výpisky si můžete napsat i podle zápisu na videu, na konci tématu brukvovité.
Obě čeledi jsou bohatě zastoupené a většinu zástupců znáte. Řada z nich je důležitou složkou stravy. U růžovitých je to ovoce – zdroj vitamínů, minerálů, antioxidantů, vlákniny a cukru. O jablku se říká,
že jedno jablko denně je prevence proti virózám. Pro zeleninu platí mimo cukrů totéž, o to víc obsahuje vlákniny. Navíc křen a ředkvička mají díky štiplavým látkám baktericidní účinky – dezinfikují vám ústa, nosohltan a šťáva z černé ředkve je lék na kašel. Kontraproduktivní je pěstování řepky olejky ve velkém – to jste už určitě slyšeli. Díky neúměrně intenzivnímu používání chemických postřiků, které ničí vše živé, se řepkovým lánům říká „žlutá poušť“.
Zeměpis
JZ Asie (Blízký východ)
Podle mapky v učebnici na s. 19 zjistěte, které země řadíme do JZ Asie.
Podívejte se do atlasu na fyzickou mapu:
https://atlas.mapy.cz/?p=000111&id=povrch-zeme&n=m&z=4.7&x=46.038&y=27.355&m=m
Podívejte se do atlasu na politickou mapu:
https://atlas.mapy.cz/?p=011010&n=s&d=osm_887&id=countries-political&z=5.1&x=49.553&y=30.597&m=m
Jaké máme v regionu podnebí?
https://atlas.mapy.cz/?p=000001&s=1&id=podnebne-pasy&n=m&z=4.7&x=46.843&y=32.237&m=m
Kde v regionu najdeme lesy?
Podívejte se do tabulky počtu obyvatel zemí: Které dvě země v JZ Asii mají zdaleka nejvíce obyvatel? K jaké evropské zemi je můžete přirovnat?
https://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/
Tyto dvě země jsou také nejvíce ohroženy zemětřesením:
https://atlas.mapy.cz/?p=000001&s=1&id=prirodni-rizika&n=m&z=4.7&x=46.843&y=32.237&m=m
Istanbul je největším městem v regionu (aglomerace kolem 15 milionů obyvatel). Na jakém průlivu oddělujícím Asii od Evropy leží?
Jakého předchozího názvu je Istanbul zkomoleninou? Kdy Turci toto město dobyli? Jaké říše zde měly hlavní město před a po dobytí Turky?
Které město je hlavním městem Turecka od skončení monarchie a založení republiky po První světové válce? Leží na Anatolské náhorní plošině. V jaké nadmořské výšce?
(ukažte na něj myší a vpravo dole přečtěte nadmořskou výšku)
Více než 10 milionů obyvatel má také Teherán. Je hlavním městem které země? V jaké nadmořské výšce leží? (ukažte na něj myší a vpravo dole přečtěte nadmořskou výšku):
Tato země se v minulosti jmenovala jinak - znáte z dějepisu: (odpovězte)
Z historického názvu této země odvodíte také název jazyka, kterým se tam mluví: (odpovězte)
Fyzika
Zašli mi postup příkladu z minulého týdne na můj e-mail navratil-tomas@post.cz. Výsledek si ověř v řešení úloh na konci učebnice.
Vypracuj pracovní list na převody jednotek obsahu: Převody jednotek.
Výchova k občanství
téma: Peníze
Přečti si v učebnici kapitolu: Peníze a jejich funkce (str. 60-61).
Do sešitu napiš velký nadpis: Peníze.
Opiš si do sešitu schémata: funkce peněz; způsob platby.
DÚ: Vyjmenuj všechny u nás používané mince a bankovky. Zjisti, které osobnosti jsou na našich bankovkách vyobrazeny.