Archiv zadání a řešení úloh pro 8.třídu v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
1. Řešení úloh pro 8.třídu od 18.3. do 25.3.2020
Mluvnice: Významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
učebnice strana 56-60+ školní sešit – znovu si projít a naučit se spojovací výrazy ke každému poměru
projít si v učebnici cvičení 3,4,5,8 na straně 62-63
vypracovat cvičení na poměry v příloze –
návod: najděte si vždy spojovací výraz a podle něj určete poměr
Literární výchova: Národní obrození – vypracovat referát, témata jsou zadaná /viz příloha/, struktura referátu též, ale referát vypracujete písemně / stránka A4 – min. 25 řádků, čitelně!
ukázku vyberete velmi krátkou – citát, čtyřverší, apod./ referát pečlivě uschovejte, odevzdáte po návratu do školy! /
Sloh: Líčení
na papír A4 vypracovat v učebnici cvičení 9 na str.124 – vybrat 1 námět, rozsah 15-20
řádků / odevzdáte po návratu do školy/
Každé úterý od 14,00 na ČT1 na pořad Škola doma – opakování ČJ
opakování lekce 7 - cvičení v příloze
Opakování:
- do sešitu písemně cvičení 9 a) na straně 70 (učebnice)
např.
7:45 - Es ist Viertel vor acht.
8:15 - Es ist Viertel nach acht. atd.
· ústně cv. 9 b), c)
1. čtení a překlad textů učebnice str. 38/2 ústně, nahlas
2. slovní zásoba a fráze 3D, pracovní sešit str. 82
3. naučit se dialogy učebnice str. 38 co nejvíce zpaměti
4. spoj fráze učebnice str. 39/4a, pracovní sešit str. 30 celá
3. zadání z minulého týdne – vše opakovat
6. tiché čtení delších textů učebnice str. 82, 83, 84 pokračování
7. nepravidelná slovesa - procvičuj nepravidelná slovesa - desky pracovního sešitu, každý den 5 sloves - umět všechny 3 tvary napsat + překlad ČJ - AJ, AJ - ČJ, procvičuj písemně do domácího sešitu
8. Procvičovat probrané učivo na www.projectonlinepractice.com, kde je k dispozici kontrola správnosti.
Kdo ještě není přihlášený, učiní tak pomocí kódu na kartičce v pracovním sešitu.
Přihlaste se přihlašovacími údaji z loňského roku nebo se nově zaregistrujte pod jinou emailovou adresou a zvolte vaší letošní učebnici Project.
Zapojte se do třídy (join a class) zadáním kódu Class ID Code: C-023-560-0772, aby měl učitel přehled o vaší průběžné práci.
Pracujte na Unit 1,2,3, v případě problémů /chybějící kartička s kódem/ mne kontaktujte, těším se na setkání on-line! Kdo bude první přihlášený?
Opište a vypočítejte do ŠS, správné řešení pošlu příští středu. str.1, str.2
Učebnice, strana 141, úkol 1 (modré U)
Opakování podle učebnice plus podle poznámek v sešitu
Tkáně lidského těla str. 15
Kosterní soustava str. 16- 21
Promyslet odpovědi na otázky a úkoly str. 19 a 21
Na youtubu Kosterní soustava - videoeducanet, Byl jednou jeden život - 19 Kosti a kostra
https://www.youtube.com/watch?v=wR0fRqRY0Ok
Vypracovat referát Vady páteře - zaměřit se na skoliózu, hyperlordózu, hyperkyfózu a rovná záda, vypracovat na volný list a odevzdat, až se sejdeme
Opakování podle učebnice plus podle poznámek v sešitu
Vlastnosti látek - měření vlastností látek str. 8- 9
Chemický pokus str. 10, zopakovat si pravidla bezpečnosti
Chemické a fyzikální děje str. 11
Složení a třídění směsí str. 12- 13
Na youtubu Laboratorní cvičení - Chemie: 6. Chemické směsi
https://www.youtube.com/watch?v=luIzWAmrVj8
Doma provést pokus "Důkaz přítomnosti složek v minerální vodě" str. 12 - nevařit ! , vodu, stačí 1 dcl, nalít do širší nádoby nejlépe čirá skleněná miska nebo naopak něco tmavého, aby bylo zřetelné, co po vypaření zůstane. Dát na teplé místo - na topení, na slunce na parapetu... Pokus a závěr zapsat do sešitu.
Písemné opakování (vše písemně do sešitu)
Kolik obyvatel má přibližně ČR?
Jak se vyvíjí počet obyvatel ČR a jakými faktory je nejvíce ovlivněn?
Jaký je podíl městského obyvatelstva?
Kdy začala výrazná koncentrace obyvatelstva do měst? Jak se tento proces nazývá?
Jaké jsou hlavní faktory rozmístění obyvatelstva v ČR?
Dopracujte cvič. 2 v prac. listě 12 (začali jsme na hodině).
Vypište 4 největší města v ČR s přibližným počtem obyvatel, seřaďte je podle počtu obyvatel.
Popište 3 národopisné oblasti na území ČR (poloha, původ).
Charakterizujte náboženské složení obyvatelstva ČR.
Definujte pojmy: suburbanizace, urban sprawl, aglomerace, konurbace.
Písemné opakování (vše písemně do sešitu)
Revoluce 1848
Zhlédněte pořad ČT a odpovězte na otázky:
Jak probíhalo povstání proti Rakouskému císařství v Praze? Proč generál Windischgrätz bombardoval město? Kdo zastřelil jeho manželku?
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10150778447-historie-cs/212452801400027
Co je to austroslavismus a kdo byl jeho nejslavnějším proponentem.
O čem se jednalo na slovanském sjezdu v Praze?
Jak revoluce probíhala v Itálii? Který český vojevůdce do ní výrazně zasáhl?
K jaké změně v rakouské vládě došlo během revoluce?
Co je nejvýznamnějším důsledkem revoluce v českých zemích?
Co bylo cílem revoluce v Německu? Jaký je rozdíl mezi velkoněmeckou a maloněmeckou koncepcí?
Jaký byl průběh revoluce v Uhrách?
K jaké změně došlo během revoluce ve Francii?
Výchova k občanství
- téma: Demokratické volby v České republice
- přečíst si powerpointovou prezentaci a vypsat si z ní do sešitu výpisky
- ústně odpovědět na otázky
Speaking card SPORT – vyber z nabídky a odpovídej na otázky, které odpovídají skutečnosti
Hudební výchova dobrovolně
Klasicismus
W. A. Mozart https://www.youtube.com/watch?v=_-gyNPeYhYc
Amadeus (1984) - americký film českého režiséra Miloše Formana
L. W. Beethoven https://www.youtube.com/watch?v=SLxQpnrRqsw
Nehynoucí láska (1994) – americký film, v hlavní roli Gary Oldman