Archiv zadání a řešení úloh pro 8.třídu v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
5. Řešení úloh pro 8.třídu od 22.4. do 29.4.2020
Český jazyk
Mluvnice: Jazykový rozbor
Literární výchova: Čítanka strana 84- 86 přečíst ukázky z díla K. H. Borovského
- do sešitu LV zapsat základní informace o K. H. Borovském+ zodpovědět
první tři otázky na straně 87
Sloh: Úvaha - přečíst si úvahu a promyslet následná cvičení v příloze
Ruský jazyk
Text 8. lekce – přečíst a přeložit si úvodní text 8. lekce
Německý jazyk
1) opakuj si slovíčka lekce 5 - 7 (pracovní sešit str. 51, 59, 67)
2) Lekce 8 - In den Ferien (o prázdninách)
- učebnice str. 76 / cv. 2 - Kde tito lidé bydlí? Do sešitu napiš otázky a odpovědi:
Wo wohnt Michael? Er wohnt in Deutschland.
Wo wohnt Martina? Sie wohnt in ....
3) do sešitu si napiš a nauč se časovat sloveso "möchten"
- učeb. str. 77 / Grammatik
4) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)
Další procvičování - nepovinné:
https://www.jazyky-online.info/nemcina/procvicovani.php
Anglický jazyk
Matematika
Milí osmáci,
tentokrát máte připravený soubor na procvičování povrchu a objemu válce a slovní úlohy na válec. Nejprve si ale zkontrolujte výsledky z minulého týdne a opravte případné chyby. Stále počítejte s pí = 3,14. Připomeňte si vzorečky a pak už je používejte z hlavy, neopisujte je ze sešitu. Pořádně si přečtěte zadání, klidně i víckrát a zamyslete se nad tím, co se po vás chce vypočítat. Kdybyste cokoliv nevěděli, ozvěte se přes vaši paní učitelku třídní. Tentokrát je pro všechny povinný i soubor pro rychlíky. Tak se hezky snažte. Mějte se fajn.
Fyzika
Udělej si výpisky z kapitoly „Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém obvodu za sebou“ (str. 146 – 147) a přečti si kapitolu „Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém obvodu vedle sebe“ (str. 150 – 152).
Připrav si referát na jedno z následujících témat:
Tepelná elektrárna
Vodní elektrárna
Větrná elektrárna
Jaderná elektrárna
Sluneční elektrárna
V referátu se zaměř na jejich výhody a nevýhody, jejich typy a reálné příklady.
Pro vypracování můžete využít tuto webovou stránku https://www.svetenergie.cz/.
Referát mi zašlete na e-mail navratil-tomas@post.cz do 30. dubna.
Přírodopis
Endokrinní soustava – žlázy s vnitřní vyměšováním -pokračování
– opět pracujte s učivem na str. 54-55, vypište si jednotlivé žlázy s vnitřní sekrecí, ke každé název hormonu, který produkuje a úlohu tohoto hormonu.
- opět pracujte s videem na youtube: Petr Curko Přírodopis 8. třída Hormonální soustava – pracujte zároveň s učebnicí.
V příloze najdete dva pracovní listy, dle možností vytiskněte, vyplňte a vložte do sešitu.
Chemie
Významné kovy - pokračování
Pokračujeme v přehledu nejdůležitějších kovů. U každého v nadpisu zapíšete i značku a zkontrolujete, jestli máte daný prvek v přehledu značek prvků vzadu v sešitu. U každého prvku výpisky podle učebnice - výskyt, vlastnosti, využití.
Alkalické kovy str. 58
Lithium
Sodík
Draslík
Kovy alkalických zemin str. 59
Hořčík
Vápník
Podívejte se na youtube- Petr Curko tam má řadu zajímavých videí- Alkalické kovy – k současné látce.
K látkám předcházejícím - Kovy, Halogeny a další
V příloze máte listy z pracovního sešitu pro kontrolu.
Vypracujete: otázky na stranách PS 43,44,45,46.
Zeměpis
Zemědělství ČR
Jaká plodina získala výrazně na významu? Řepka olejka.
Proč jsou pole u nás v průměru větší než v Rakousku nebo Polsku? Za komunistického režimu u nás došlo ke kolektivizaci (povinné vytvoření zemědělských družstev) a zcelování polí (spojení polí více vlastníků, rušení mezí).
Cvičení - české zemědělství :
1/ Vypracujte písemně opakování na s. 25, u cvič. 6 pracujte s následujícími mapkami:
https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js17/cesko_atlas/web/pages/01-prirodni-pomery.html (klikněte na první mapku)
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/ok/images/T8110.gif (všimněte si tzv. tepelného ostrovu v Praze a tepelného ostrůvku severně od Prahy, který polohou odpovídá chemické továrně u Kralup nad Vltavou)
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/ok/images/SRA8110.gif (všimněte si srážkového stínu pod Krušnými horami, vysvětlete jeho vznik; Žatecko, které leží v tomto regionu, je známé pěstováním chmelu)
https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js17/cesko_atlas/web/pages/09-pudy.html (klikněte na první mapku)
https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js17/cesko_atlas/web/pages/10-zemedelstvi.html (klikněte na první mapku)
2/ Vypracujte následující počítačové cvičení (klikněte na mapky ve cvičení; u některých mapek lze nastavovat průhlednost, a tak lépe porovnat dvě různé tematické mapky):
https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js17/cesko_atlas/web/pages/10-zemedelstvi.html
Pomocí tlačítka "připravit pro tisk" si uložte vaše řešení jako soubor PDF, případně vytiskněte a přicvakněte do sešitu.
Dějepis
Elektrická energie
Přečtěte a vypište si článek na s. 104.
Nikola Tesla https://www.youtube.com/watch?v=mvyJrY1ZmLY
Jak se jmenuje dnešní podnikatel v popředí elektrifikace silniční dopravy, jehož firma se jmenuje podle Tesly?
Jak se jmenoval Teslův zaměstnavatel, vynálezce a pozdější rival?
Jak se jmenoval český vynálezce pracující v tomto oboru, o němž jste slyšeli ve videu minulý týden?
Komunikace
Přečtěte a vypište si článek na s. 104.
Jak se jmenoval vynálezce telefonu? https://www.youtube.com/watch?v=JsRt5lBdBfE
Zaznamenávání obrazu a zvuku
Přečtěte a vypište si článek na s. 105.
Kdo vynalezl fonograf? Jaké byly jeho další vynálezy?
Další objevy a vynálezy
Přečtěte a vypište si článek na s. 105.
Kdo objevil radioaktivní prvek radium?
https://www.youtube.com/watch?v=w6JFRi0Qm_s
Kdo objevil paprsky X?
https://www.youtube.com/watch?v=gsV7SJDDCY4
Výchova k občanství
téma: ÚSTAVA
přečíst si prezentaci, udělat výpisky do sešitu
projít si HLAVU PRVNÍ – ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ v přiloženém dokumentu - Ústava
Konverzace v angličtině
Zpracuj téma School – odpověz na otázky písemně do sešitu, dokonči! Budu vybírat.
Olympiáda z AJ – pošli School a Education, zpracuj dohromady jako jedno téma.
Hudební výchova
Podívej se na vystoupení známé zpěvačky z května !!2019!!, vydrž až do konce…trochu si překládej druhou polovinu a hledej od začátku různé symboly… https://www.youtube.com/watch?v=VG3WkiL0d_U
Utíká to nějak rychle!!,
zase týden pryč a je to více než měsíc od začátku domácí přípravy. A UŽ TOHO MÁM DOST, VY DVA, CO NEJSTE JEDINÍ NA PROJECT ON LINE!!!! KOUKEJTE SE TAM PŘIHLÁSIT NEBO SE MI OZVAT, ŽE JSTE ZTRATILI KÓD!!! Nemůžete s nimi někdo něco udělat? Ostatním, sobě i rodičům gratuluji ke spolupráci, myslím to vážně a jsem na Vás pyšná.
Tak zase klid. Ale jestli teď nezabereme, už se z toho nikdy nevzpamatujeme. TAKHLE TEDY NE, PŘÁTELÉ: https://www.youtube.com/watch?v=RF4l9E4Vvko a ani takhle? https://www.youtube.com/watch?v=dacmYE2qxfw
To neplatí na nás na všechny, ale neříkejte, že Vás to neláká …..
Doufám, že nelitujete, že jsme nejeli do Anglie, podívejte se, jak to tam vypadá!!, štěstí, že žijeme tady u nás… Všechno, co bych Vám chtěla říci, bohužel nemohu napsat …..to by se nehodilo J..ale trochu si podrbat, to bych chtěla….no, nejde to….
P.S.: Chtěla bych zpívat jako Protiva/Peeves (to je postava z knihy, ve filmu není) na konci v posledním dílu HP: We did it, we bashed them, wee Potter´s the One, and Voldy´s gone mouldy, so now let´s have fun!! A to o koronaviru, abychom už měli pokoj. Místo toho se chystejte na online výuku po skupinkách nebo jednotlivě, nebude to dlouho trvat. Naopak bude trvat dlouho, než se všichni opět uvidíte (samozřejmě i než uvidíte mě a ostatní učitele, ale o to Vám zase tolik nejde, že? J )
Vaše třídní učitelka Ema Gallová