Archiv zadání a řešení úloh pro 9.třídu v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
4. Řešení úloh pro 9.třídu od 14.4. do 22.4.2020
Český jazyk
Matematika
Anglický jazyk
+ nepravidelná slovesa z obálky pracovního sešitu - celý první sloupec (3 tvary) + 10 sloves z druhého sloupce
Pozor!! Při tvoření otázek Ti pomůže odpověď (Cameron "C")
Kdo ještě není přihlášený, učiní tak pomocí kódu na kartičce v pracovním sešitě (pod černým proužkem) a zvolí učebnici Project 5 (modrá).
Zapojí se do třídy (join a class) zadáním kódu Class ID Code: C-667-104-0569, aby
měl učitel přehled o průběžné práci na Unitu 1, 2, 3, 4.
V případě dotazů mne kontaktujte na: novotna.zs@seznam.cz
Německý jazyk
Einheit 6 – In der Stadt, auf dem Lande (ve městě, na venkově)
- dopravní prostředky – 3. pád podstatných jmen
- metrem, autobusem, na kole:
die U-bahn mit der U-Bahn
der Bus mit dem Bus
das Fahrrad mit dem Fahrrad
- do sešitu napiš jakými dopravními prostředky lidé cestují – učebnice str. 56 / cvičení 7
- nauč se tato slovíčka
Ruský jazyk
Dějepis
Moc vás zdravím a přeji hodně sil. Katka Pártlová
Fyzika
Opakování ON-LINE:
Po PŘIHLÁŠENÍ na odkazu :
https://interaktivita.etaktik.cz/
(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci))
zvolte HRAVÁ FYZIKA 9 (pracovní sešit zelenohnědý),
str. 24 - 26 - ELEKTRICKÝ PROUD KOLEM NÁS, OCHRANA PŘED ÚRAZY EL. PROUDEM, 1.POMOC PŘI ZASAŽENÍ EL. PROUDEM
Vyřešte úlohy, klikáním na ně si zobrazíte řešení ke kontrole (někdy i zajímavosti, videa).
Po skončení práce se nezapomeňte odhlásit - na stránce vlevo nahoře .
!Pro zatím neregistrované žáky! – postup registrace naleznete v ARCHIVU ÚKOLŮ na webu školy v týdnu od 25.3.2020
Chemie
Pracovní sešit - procvičování – Karbonylové sloučeniny str.33/ 1,2
Aldehydy a ketony str. 33/1,2,3
Nová látka 3.KARBOXYLOVÉ KYSELINY učebnice str. 62- 65
Opsat definici str. 62 modrý rámeček
Opsat názvosloví karboxylových kyselin = dva řádky str. 62
Zástupci- kyselina mravenčí, octová, olejová - vzorec, vlastnosti, využití
O ostatních zástupcích si přečíst.
Na youtubu 9.třída Chemie Karboxylové kyseliny Petr Curko
Zeměpis
Kdo zhlédl volitelná videa?
Co si myslíte o čínské iniciativě Belt and Road?
https://www.youtube.com/watch?v=xl_kw3mNazY&list=PLgawtcOBBjr8wFQ9p5mJIw-nsq_EXKBFi&index=2
Co si myslíte o čínské politice elektrizace osobní dopravy?
https://www.youtube.com/watch?v=HdQmiItrV4M&list=PLgawtcOBBjr8wFQ9p5mJIw-nsq_EXKBFi&index=8
Nová látka:
Železniční doprava
Udělejte si výpisky s. 67-68.
Přírodopis:
Otázky k pořadu ČT: (písemně do sešitu)
Jak definují v pořadu zlom?
Co je to permafrost?
Co říkají o pohybu eurasijské a africké desky?
Jak se pohybuje povrch země po ústupu ledovce?
Jak se říká oblasti s největší koncentrací sopek na Zemi?
Nová látka:
Vnější geologické děje
Udělejte si výpisky s. 53-54 (po odstavec Působení zemské tíže).
Výchova k občanství
téma: Evropská unie
vypracovat referát o EU – práce na celý měsíc
dílčí části referátu:
- Společný trh a měna
- Pravomoci EU
- Instituce EU
- Symboly EU
- Význam EU
odevzdání: do 30. 4. 2020 poslat na e-mail: Fliegerova.L@seznam.cz
nezapomenout uvést zdroje hymna EU: https://www.youtube.com/watch?v=sf8k-ZB53sw
Konverzace v anglickém jazyce
Reading Comprehension fdrf
Directions: Read the story carefully and then answer the questions below in complete sentences.
Severe storms happen in low-pressure weather systems. Warm, wet air begins rising into the air. The higher it rises, the cooler it becomes. Water vapor in the air forms drops, a process called condensation. The drops join together to form clouds, and then precipitation of some kind (rain, sleet, snow, or hail) will fall down to Earth’s surface. Although conditions must be very specific for a thunderstorm to develop, thunderstorms remain the most common kind of extreme weather. Before a thunderstorm can develop, there have to be three conditions present: the air has to be full of moisture, there must be either an intensely heated portion of Earth’s surface sending warm air up quickly or an approaching cold front, and the warm air that is rising must be warm enough to stay warmer than the air it passes through as it rises. The moisture in the rising air condenses, clouds form and a storm begins.
A cold front happens when cold air is moving near the surface of Earth, and it pushes warm air
up very quickly. This is often the beginning of a thunderstorm. Clouds form, and heavy rains begin
falling. Opposite electrical charges inside storm clouds separate, causing lightning to flash towards Earth. Lightning has enough energy to heat the air all around it. This sudden burst of heat is what causes the noise we know as thunder. Thunderstorms often bring disasters with them, including
floods, fires caused by lightning, damage from hailstones or strong winds, and even tornadoes. A
tornado is a spinning mass of air over land that can destroy virtually everything in its path.
A blizzard is a combination of strong winds and extremely low temperatures. Snowfall increases
until it is so heavy it is difficult or impossible to see. People can become lost in the snow and freeze to
death. Homes can be covered over with snow, trapping people indoors. A hurricane is the most powerful storm known on Earth. Forming over warm ocean waters off the coast of the tropics, they can become gigantic swirling mixtures of air and water between 100 and 900 miles wide. Wind speeds can average about 75 miles per hour. Hurricanes do the worst damage to coastal cities because they quickly lose their strength when they move over land. Hurricanes are so large and powerful that their swirling clouds can be seen from space. Organizations like FEMA (the Federal Emergency Management Agency) and the American Red Cross help victims of severe weather to deal with its aftermath.
1. What is condensation?
2. What three conditions need to happen for a thunderstorm?
3. What causes the “sound” we know as thunder?
4. Which storm is the most powerful on Earth? You can actually see it forming from space.
5. Pick one storm and write what you may do to stay safe during it
6. FEMA is an organization that helps during disasters. Many people think that money that goes towards FEMA could be used for other things like education, taxes or the military. They think these matter more and that disasters are very rare (rare= do not happen a lot) Is it important to keep FEMA well funded (funded= lots of money)?