Archiv zadání a řešení úloh pro 9.třídu v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
7. Řešení úloh pro 9.třídu od 6.5. do 13.5.2020
Český jazyk
Matematika
Anglický jazyk
1) procvičuj Unit 4:
a Unit 3:
- projdi si všechna audio cvičení z Unitu 3 a 4
2) Unit 5A - vocabulary (workbook)
3) classbook page 56 / exercise 1 audio
Read and listen to the story and answer the following questions to your exercise-book.
a. What will Jake have to do?
b. Why?
c. How does he feel about it?
4) classbook page 57 / exercise 2a, 2b
5) procvičuj probranou látku na: www.projectonlinepractice.com
- v případě dotazů mne kontaktujte na: novotna.zs@seznam.cz
máte možnost konverzovat, stačí kontaktovat Audrey přes Skype: audrey_aamot@outlook.com
Německý jazyk
Einheit 6 – In der Stadt, auf dem Lande (ve městě, na venkově)
1) zopakuj si 3. pád podstatných jmen a zkontroluj cvičení z minulého týdne:
- učebnice strana 54 / cvičení 3
Wie komme ich.... ? Jak se dostanu...?
- odkud? / kam?
od / von:
škola / od školy die Schule / von der Schule
park / od parku der Park / von dem Park
stadion / od stadionu das Stadion / von dem Stadion
k / bis zu:
kostel / ke kostelu die Kirche / bis zu der Kirche (= zur)
nádraží / k nádraží der Bahnhof / bis zu dem Bahnhof (= zum)
radnice / k radnici das Rathaus / bis zu dem Rathaus (= zum)
2) slovíčka PS str. 62 - naučit, procvičovat, nezapomínejte na člen u podstatných jmen (der, die, das)
3) pracovní sešit str. 54 / cvičení 2
4) pracovní sešit str. 58 / cvičení 11
Ruský jazyk
1) zopakujte si podle učebnice koncovky podstatných jmen v množném čísle/ 1.2.4. pád/
2) vypracujte cvičení 8 a 9 v příloze
Dějepis
Učivo:
Studená válka – Třetí fáze studené války (str. 103 – 105) přečíst text v učebnici. Do sešitu odpovědět na otázky: str. 103 nahoře (první, druhý a čtvrtý červený puntík) str. 104 dole (první červený puntík) str. 105 (první červený puntík
Fyzika
Opakování ON-LINE:
1) Po PŘIHLÁŠENÍ na odkazu :
https://interaktivita.etaktik.cz/
(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci))
2) zvolte HRAVÁ FYZIKA 9 (pracovní sešit zelenohnědý),
str. 21 a 22 - TRANZISTORY, DALŠÍ POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
3) Vyřešte úlohy, klikáním na ně si zobrazíte řešení ke kontrole (někdy i zajímavosti, videa).
4) Po skončení práce se nezapomeňte odhlásit - na stránce vlevo nahoře .
!Pro zatím neregistrované žáky! – postup registrace naleznete v ARCHIVU ÚKOLŮ na webu školy v týdnu od 25.3.2020.
Chemie
Pracovní sešit - procvičování – CUKRY – str. 42. Stránku rozstříhejte na jednotlivá políčka a z těch sestavte strom. Základní políčko = kmen je políčko SACHARIDY. Větví se na tři základní větve JEDNODUCHÉ, DI a POLY. K nim přiřadíte zástupce plus vše k nim
Nová látka 3. TUKY(LIPIDY) učebnice str. 76- 77
Opište definici str. 76 modrý rámeček . Přepište zelené schéma str. 76.
Udělejte podrobné výpisky Pevné tuky, Kapalné tuky, Rostlinné tuky, Živočišné tuky, Vlastnosti tuků, Ztužování tuků.
Na youtubu 9.třída Chemie Lipidy Petr Curko
Zeměpis:
(do sešitu)
Doprava
Přečtěte a vypište si článek na s. 72.
Podle grafů na s. 72 okomentujte rozdíly mezi osobní a nákladní dopravou.
Jaké regiony mají aktuálně vysoké koncentrace NO2?
https://www.windy.com/-Show---add-more-layers/overlays?cams,no2,31.429,53.613,3
Služby
Přečtěte a vypište si článek na s. 74.
Polovina světové pracovní síly pracuje ve službách.
S pomocí následující mapy a tabulky pod ní si vypište země s nejvyšší a nejnižší zaměstnaností ve službách.
(hodnoty v tabulce seřadíte kliknutím na Most Recent Values)
https://data.worldbank.org/indicator/SL.SRV.EMPL.ZS?most_recent_value_desc=true&view=map
Přírodopis:
Co nám dokládá existenci moře v geologické minulosti na našem území?
Činnost ledovců
Přečtěte a vypište si článek na s. 58-59.
Ledovcová údolí mají typický "U" profil.
Vodopád na styku dvou ledovcových údolí v Norsku:
Ledovcové údolí zaplavené mořem neboli fjord:
Kde u nás byly ledovce? Podívejte se do turist. mapy (např. mapy.cz) a najděte ledovcová jezera na našem území. Jak se říká ledovcovým údolím v Krkonoších? Jak se říká ledovcovým jezerům ve slovenských Vysokých Tatrách?
https://edu.ceskatelevize.cz/stopy-ledovce-v-krkonosich-5e441a6ff2ae77328d0a6cb6
Působení větru
Přečtěte a vypište si článek na s. 59-60.
Duny (Sahara):
Rozšiřování Sahary do Čadského jezera (písečné duny na dně vysychajícího jezera):
Duny se sezónními jezírky z dešťové vody - Národní park Lençóis Maranhenses (Brazílie):
(Lençóis se dá přeložit jako deky)
video: https://www.youtube.com/watch?v=Z24rvmd5cT8
Společné působení větru a moře (písečná kosa):
Spraše:
https://mapy.cz/turisticka?x=14.2665062&y=50.2265314&z=17&source=base&id=1864033
Činnost člověka:
(hnědouhelné doly na severu Čech):
(těžba diamantů v Jižní Africe):