Archiv zadání a řešení úloh pro 9.třídu v jednotlivých týdnech
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
9. Řešení úloh pro 9.třídu od 20.5. do 27.5.2020
Český jazyk
Mluvnice: - dle řešení zkontrolujte úkol z minulého týdne
- vypracujte do sešitu cvičení 1,2,3 na straně 86 v učebnici
- vypracujte cvičení D/1 – D/3 v příloze
Sloh : - přečtěte si v učebnici na straně 122 proslov
-zapište si do sešitu základní informace o proslovu z tabulky na straně 123
Matematika
1) Zkontrolujte si svá řešení z minulého týdne.
2) Úlohy na tento týden jsou v příloze (celkem 5 úloh) Řešte je do cvičného sešitu nebo vytiskněte zadání a přímo do něj vpisujte svá řešení.
Anglický jazyk
1) zkontroluj si cvičení z minulého týdne
2) poslechni si a přečti text na str. 63 - Unit 5D
https://elt.oup.com/student/project/level5/unit05/?cc=cz (audio)
→ classbook page 62 / exercise 1, 2, 3
3) procvičuj a projdi cvičení a texty z Unit 4:
https://elt.oup.com/student/project/level5/unit04/?cc=cz
Unit 3:
https://elt.oup.com/student/project/level5/unit03/?cc=cz
4) procvičuj probranou látku na: www.projectonlinepractice.com - Unit 1, 2, 3, 4, 5
- v případě dotazů mne kontaktujte na: novotna.zs@seznam.cz
máte možnost konverzovat, stačí kontaktovat Audrey přes Skype: audrey_aamot@outlook.com
Německý jazyk
1) zkontroluj si cvičení z minulého týdne:
- pracovní sešit strana 58 / cvičení 12
2) Einheit 6 – In der Stadt, auf dem Lande (ve městě, na venkově)
- sloveso "wollen" chtít → lišta str. 57
- procvičení: pracovní sešit str. 58 / cvičení 13 (doplň)
3) slovíčka PS str. 53, 62 - procvičuj - nezapomínej na člen u podstatných jmen
(der, die, das)
4) procvičuj němčinu na www.umimeto.org (umíme německy)
Ruský jazyk
Dějepis
Pokud máte vyplněné testy z 2.sv. války a neposlali jste mi je mailem, můžete je odevzdat ve škole paní učitelce I. Červenkové a já si je od ní převezmu.
Učivo:
1) Do sešitů zapsat: Evropská integrace (str. 108 – 109) Text v učebnici přečíst (informace jsou opakováním z předmětů Zeměpis a VO).
2) Do sešitů zapsat: Dekolonizace (str. 110 – 111) Text v učebnici přečíst.
Fyzika
Opakování ON-LINE:
1) Po PŘIHLÁŠENÍ na odkazu :
https://interaktivita.etaktik.cz/
(na stránce vlevo nahoře - (už stačí pouze E-MAIL (login) a HESLO (vaše heslo při registraci))
2) zvolte HRAVÁ FYZIKA 9 (pracovní sešit zelenohnědý),
str. 10 a 11 - VLASTNOSTI A MĚŘENÍ STŘÍDAVÉHO PROUDU
3) Vyřešte úlohy, klikáním na ně si zobrazíte řešení ke kontrole (někdy i zajímavosti, videa).
4) Po skončení práce se nezapomeňte odhlásit - na stránce vlevo nahoře .
!Pro zatím neregistrované žáky! – postup registrace naleznete v ARCHIVU ÚKOLŮ na webu školy v týdnu od 25.3.2020.
Chemie
Pracovní sešit - procvičování –TUKY– kontrola cvičení na str. str. 43- 44 v příloze.
Nová látka 4. BÍLKOVINY pokračování - učebnice str. 79 – 80. Rozdělení bílkovin – a/ Strukturní, b/ Regulační – výpisky ze str. 79
Dále je u učebnici podrobněji o enzymech a hormonech. Přečtěte si, podívejte se na video- youtube 9.třída Chemie Proteiny Petr Curko od 8:20.
Enzymy – vypište první větu.
Hormony – vypište první větu a třetí větu. Brali jste je vloni v přírodopisu, toto je opakování.
VITAMÍNY.
Opět jste již v minulosti probírali. Přečtete si str. 80-81. Napište výpisky z odstavce na str. 80 dole. Pro správnou výživu je důležitá tabulka Nejdůležitější vitamíny str. 81. Ofoťte si, vložte do sešitu.
Zeměpis:
(do sešitu)
Opakování cest. ruch
Vypracujte cvičení 2 na s. 77.
Mezinárodní obchod
Přečtěte a vypište si článek na s. 78-79.
Již jsme zmínili význam lodní dopravy pro mezinárodní obchod - podívejte se na následující mapové video:
Význam vývozu pro jednotlivé země: (na mapě vidíte, že Česko patří mezi nejvíce vývozně (exportně) orientované ekonomiky (hospodářství) světa, což souvisí mj. s vysokou hodnotou automobilového vývozu)
https://ourworldindata.org/grapher/merchandise-exports-gdp-cepii?tab=map&country=OWID_WRL
Význam mezinárodního obchodu pro jednotlivé země: (všimněte si zemí jako USA, Brazílie, Japonsko a Čína, které jsou méně závislé na mezinárodním obchodu, protože mají velký vnitřní trh, pak se podívejte na Evropu, kde je hodně hranic, ale zboží přes ně proudí volně, takže závislost jednotlivých zemí na mezinárodním obchodu je vyšší)
https://ourworldindata.org/grapher/trade-openness
S použitím následujících mapek zjistěte jakou obchodní bilanci (saldo) má Česko. Je aktivní nebo pasivní? (viz definici v učebnici):
https://ourworldindata.org/grapher/imports-of-goods-and-services-constant-2010-us?tab=map
https://ourworldindata.org/grapher/exports-of-goods-and-services-constant-2010-us?tab=map
https://data.worldbank.org/indicator/BN.GSR.GNFS.CD?view=map&year=2017
Podívejte se na složení světového vývozu:
https://oec.world/en/visualize/tree_map/sitc/export/wld/all/show/2016/
Vývoz z Česka podle typu zboží/služeb (komodit): (podívejte se i na další země, porovnejte země s různou ekonomickou vyspělostí - jak se liší obsah vývozu?)
https://oec.world/en/visualize/tree_map/sitc/export/cze/all/show/2016/
Přírodopis:
Přečtěte a vypište si článek na s. 62-64.
Složení a vlastnosti půd (můžete zapnout titulky)
https://www.youtube.com/watch?v=1rLFm24HNzs
Třídění půd
https://edu.ceskatelevize.cz/pudni-typy-v-cr-5e44191717fa7870610ed324
https://www.youtube.com/watch?v=Wnt5xmeJxUU