Motto:
"Každý hloupý kluk dokáže rozšlápnout brouka, ale všichni profesoři světa nedokážou jednoho vyrobit." ( Schopenhauer)
- Provozní doba mateřské školy: 6.30 - 17.00
- Ranní příchod do školky: 6.30 - 8.30
- Vyzvedávání dětí:
po obědě 12.00 - 12.30
odpoledne 14.15 - 17.00
jinak po dohodě s učitelkou
- Omlouvání dětí:
nepřítomnost dítěte se nahlašuje den předem, nejdéle však do 7 h v den nepřítomnosti, jinak nelze dítě odhlásit ze stravování.
- Ve školce děti potřebují:
- bačkory (NE pantofle a boty typu Crocs)
- oblečení do třídy
- kapesník
- vhodné oblečení a obuv na pobyt venku
- náhradní tričko, spodní prádlo a ponožky
- pyžamo
- hrneček vhodný do myčky nádobí
- Jak to u nás vypadá:
Naše mateřská škola je čtyřtřídní. Věkové složení dětí v jednotlivých třídách: třída Motýlků 4-7 let, třída Berušek 4-7 let, třída Sluníček 3-4 roky a třída Žabiček 3-4 roky. Jsme školka rodinného typu, kde se všichni navzájem známe. Každé oddělení má k dispozici hernu a třídu se stolečky. S předškolními dětmi 1x týdně cvičíme v tělocvičně ZŠ. Ke školce patří také zahrada se vzrostlými stromy, pískovišti a dřevěnými herními prvky. - Orientační uspořádání dne:
- 06:30 - 09.00 - scházení dětí, hry, individuální činnosti, pohybová chvilka
- 09.00 - 09:15 - svačina
- 09:15 -11:30 - řízené činnosti, pobyt venku
- 11:30 -12:00 - oběd
- 12:00 -14:00 - poslech pohádky, odpočinek (u předškolních dětí je odpočinek zkracován)
- 14:00 -14:15 - svačina
- 14:15 -17.00 - odpolední zájmové činnosti, hra, rozcházení dětí
Časový rozvrh dne je variabilní, vychází zejména z potřeb dětí a dále je možné jej přizpůsobit aktuální situaci. - Stravování:
Mateřská škola nemá vlastní kuchyň, jídlo je dováženo ze školní kuchyně ZŠ. Děti mají ve školce dopolední svačinu, oběd a odpolední svačinu. Během celého dne je dodržován pitný režim. - Cíle vzdělávání:
Hlavním cílem vzdělávání v naší výchovné práci je rozvíjet rozumové i emocionální schopnosti dětí, podněcovat jejich aktivitu při důsledném respektování jejich potřeb, zájmů, zkušeností a přihlížení k jejich individuálním možnostem.
Současně vše co děláme zaměřujeme na rozvoj ekologického cítění dětí. Snažíme se u dětí prohlubovat kladný vztah k přírodě a životnímu prostředí, vést děti k ochraně přírody konkrétním přístupem a vlastním příkladem. V dlouhodobých cílech se zaměřujeme zejména na zdravý životní styl a citlivý vztah k životnímu prostředí. Naše mateřská škola je zařazena v síti mateřských škol Středočeská Mrkvička a úzce spolupracuje s Ekocentrem Vlašim a Ekocentrem Votice.
Většina činností v naší mateřské škole probíhá formou her a prožitkového učení. Naší snahou je poskytovat dětem dostatek prostoru k přemýšlení a vytvářet situace, v nichž se dítě může učit vzniklou situaci nebo problém analyzovat a řešit. Snažíme se také reagovat na aktuální situaci a nápady dětí, i když tím pedagogická práce nabývá na náročnosti a složitosti.
Nejpodstatnější pro nás je, jaké zážitky si dítě z mateřské školy odnáší a co získá do života.
- V průběhu školního roku pro děti a rodiče připravujeme:
- divadelní představení v MŠ
- výukové programy Ekocentra Votice
- tvořivé odpoledne s rodiči
- přednášky odborníků - logopeda, psychologa ...
- mikulášskou nadílku ve spolupráci se ZŠ
- zdobení vánočního stromu
- předvánoční posezení s rodiči
- návštěvu 1. třídy ZŠ
- soutěživé zimní radovánky
- maškarní karneval
- úklid školní zahrady, opékání buřtů
- čarodějnický rej
- barevné dny
- lehkoatletické závody
- celodenní výlet
- fotografování dětí
- rozloučení s předškoláky
a mnoho dalších akcí, do kterých se snažíme zapojovat rodiče i prarodiče
- Dále nabízíme placené zájmové aktivity:
- předplavecký výcvik pro předškoláky
- Hravé lyžování a Hravé inline
Jak usnadnit svému dítěti vstup do mateřské školy:
Co má dítě před vstupem do mateřské školy zvládat?
- Přiměřeně věku:
- znát své jméno a příjmení
- umět základy sebeobsluhy - umět se samo najíst, používat WC, umýt se
- používat kapesník
- snažit se samostatně oblékat a obouvat
- umět si říci, co potřebuji
- respektovat pokyny dospělého
- poznat si své oblečení do školky i na zahradu
- pozdravit, požádat, poděkovat
- Jak trénovat odloučení ?
Již před nástupem do mateřské školy by se dítě mělo umět obejít kratší dobu bez maminky, mělo by vědět, že mu neuteče, že se vždy vrátí. Je vhodné občas nechat dítě pohlídat třeba babičce nebo sousedce, známé.
S dítětem se rozlučte krátce, bez nervozity nebo křiku. Dlouhé loučení a emotivní vypětí je bolestné pro Vás, ale nejvíce pro Vaše dítě (znejisťuje jej a potvrzuje jeho "strachy" ze zvláštního chování maminky). Vysvětlete dítěti, že každý má své povinnosti a že jiné řešení není (nedávejte mu naději, že se to pokusíte zařídit jinak - např. hlídání u babičky apod. - dítě je pak zklamané a nedůvěřivé i k učitelkám)!!!
Domluvte se se svým dítětem, kdy je vyzvednete a snažte se to dodržet!